hoofdpijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 19:16

ik heb een vraag (dit onderwerp staat niet echt goed in dit forum maar oke)

ik krijg heel snel hoofdpijn van paardrijden wat zou je daar aan kunnen doen? weet iemand dat?
het is vooral bij het draven (lichtrijden) en galloperen. en ik wil vooral niet stoppen met paardrijden!!! asprines helpen helaas niet
alvast bedankt

Denise1984

Re: hoofdpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:42

misschien zit je cap te strak?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:53

dat denk ik ook ja... ga even met je cap naar een ruitersportwinkel of laat je lesgever ecen kijken

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:55

Zit je soms met teveel spanning op het paard?
Ook een te strakke c.q. warme cap kan de oorzaak zijn

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:57

Ik heb ook heel snel last van hoofdpijn als ik paardrijd. Het gaat wel beter als ik in de openlucht rijd. Maar heb er nog wel geregeld last van, en dan meestal na het rijden. Ben ook nog niet achter een manier gekomen om het niet te hebben. Maar het is wel heel erg iritant, je hebt er de hele dag verder last van!

angela333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:06

Hoofdpijn kan ook komen als je je schouders of bovenrug vastzet tijdens het rijden.
Misschien dat je te gespannen zit tijdens het draven en galoperen??

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:57

Hmmm net een stuk getypd en weg tekst. Nog een poging.

Ik heb zelf ook heel snel hoofdpijn. Niet alleen met rijden met over het algemeen. Bij mij komt het voornamelijk door spanning of gespannen zijn.

Kijk voor jou zelf waar het vandaan komt. Heb je het alleen met rijden? Zit je cap goed? Trekt het weer snel weg als je stopt met rijden.
Mocht het komen door gespannen rijden, neem dan tussen door even een adem pauze, zorg dat je je leert ontspannen. Let ook goed op je houden, ga niet te gespannen zitten.

Sommige mensen krijgen ook hoofdpijn als ze heel erg zenuwachig zijn (ook gespannen dus) kijk goed waar door het komt, dan kun je ook pas echt wat aan doen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 18:58

bedankt voor jullie reacties

ik weet zeker dat mn cap niet te strak zit want ik rijd ook wel eens zonder en heb er dan ook wel last van maar het zou kunnen dat ik te gespannen rijd want ik ben al een keer doorverwezen naar een fysiotherapeut voor dat soort dingen heb oefeningen gedaan maar die helpen niet. mijn instructrice had dat ook en zij kende een homeopaat en zij heb er nu geen last meer van. misschien helpt dat ik weet het ook niet

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 19:53

fjordjes schreef:
ik heb een vraag (dit onderwerp staat niet echt goed in dit forum maar oke)

ik krijg heel snel hoofdpijn van paardrijden wat zou je daar aan kunnen doen? weet iemand dat?
het is vooral bij het draven (lichtrijden) en galloperen. en ik wil vooral niet stoppen met paardrijden!!! asprines helpen helaas niet
alvast bedankt

Als je zelf al weet dat je topic niet oed staat, waarom kijk je dan niet verder waar je topic wel hoort te staan?

In ieder geval heb ik je topic naar Vraag Maar Raak verplaatst.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 20:32

nouja dit forum is idd beter dan die andere