rijlaarzen: mountian horse sportive rider

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

larsson

rijlaarzen: mountian horse sportive rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 13:13

[/b]

iK BEN VAN PLAN NIEUWE RIJLAARZEN TE KOPEN EN TWIJFEL TUSSEN DE: MOUNTAIN HORSE SPORTIVE RIDER EN HIGH RIDER.

ZIJN ER MENSEN DIE HIER ERVARING MEE HEBBEN???
HEB BEGREPEN DAT JE GEEN WEDSTRIJDEN MET DE HIGH RIDER MAG RIJDEN EN MET DE SPORTIVE WEL.

WAT ADVISEREN JULLIE MIJ????
IK BEN EEN ECHT RECREATIE RIJDER (DIE NORMAAL MET SCHOENEN EN CHAPS RIJD) DIE AF EN TOE EEN SPRONGETJE MAAKT EN VERDER LEKKER BUITEN RIJD.

GRAAG JULLIE REACTIES/ERVARINGEN HIEROVER

SUPER BEDANKT!!!!

Mendi

Re: rijlaarzen: mountian horse sportive rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:36

Waar woon je? Ik adviseer je om langs te gaan bij Van Huet in Houten, die maakt zelfde soort laarzen maar dan geheel op maat en stukken goedkoper. Kijk op www.rijlaarzen.nl
Succes!

PS: zet je capslock uit, is niet gewenst hier op Bokt!

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:33

Ik heb de High rider, super laarsje, erg fijn voor al het werk en het rijden, lekkere zool, erg licht en toch het comfort van een laars. Rij er altijd mee behalve op wedstrijden. Dan doe ik mijn leren laarzen aan. Ik zeg een aanradertje, en ze gaan ook veel langer mee dan leren rijlaarzen, bij dagelijks gebruik dan he, en stal werkzaamheden.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:40

Larsson, allereerst welkom op Bokt.
Ik wil je hierbij vragen om je berichten niet in capslock te typen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:46

Je mag ook de highrider op wedstrijd gebruiken

zo staat het in het regelement

Citaat:
een paar zwarte, of donkerblauwe rijlaarzen al dan niet voorzien van bruine kappen of zwarte jodhpurlaarsjes en gelijkkleurige, gladleren chaps.
- een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm. Het is uitsluitend in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.

De combinatie van beugel en rijlaars dient zodanig te zijn dat in geval van nood de voet de beugel ongehinderd kan verlaten.
Voor ponyruiters is uitsluitend in de klasse Z1 en Z2 een hoge hoed of bolhoed toegestaan.

en daar voldoen ze aan, als je zelf iig geen te smalle beugels hebt.

Maar persoonlijk zou ik voor de sportive gaan als je toch al weet dat je wedstrijden gaat rijden

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:09

Ja klopt ze hebben idd het regelement aangepast dus mag er mer zowel de high als de sportive wedstrijden gereden worden.
Ik heb zelf high riders en ben van plan om ooit nog eens de sportive te gaan kopen.
Wat een groot probleem is bij de mountain horse laarzen is dat de ritsen snel stuk gaan. Nou hoor ik regelmatig hier op bokt dat er dan gezecht wordt dat dat niet onder de garantie valt maar bij mij zijn er echt nieuwe ritsen in gegaan!
Verder zijn het fantastische laarzen!! Ze lopen echt supers!!
Let er wel op dat je niet de stevigheid hebt als dat je gewent bent met normale lederen laarzen! Maar dat maakt ze aan de andere kant wel een stuk pretiger lopen en rijden!
Tja ze zijn dus wat aan de slappen kant als ze ingelopen zijn, zet ze dus ook niet rechtop neer zonder een spanner erin(of een lege fles) als je dat niet makkelijk vind leg ze dan gewoon neer! Dit ook omdat je ritsen dan een stuk langer meegaan!!
Ik hoop dat je hier wat meer aan hebt en succes met je aankoop!
Als ik mag adviseren, koop de sportive deze vind ik net even netter! Maar smaken verschillen en het zijn beide toplaarsjes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:13

Ik had voorheen gewone leren laarzen, maar vond die niet steviger dan de MH (waren ondertussen ook niet nieuw meer, misschien dat het daar aan lag )

Rits is bij mij nog niet stuk gegaan.
Maar heb er wel altijd een fles in staan zodat de rits niet dubbel kan klappen.

larsson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-05 06:59

Sorry....heb de capslock al uitstaan.

Super bedankt voor alles reacties en ben van plan om deze week al de mountain horse sportive te gaan kopen.
Het is even een investering, maar dat heb ik er wel voor over.

Ook bedankt voor de tips over de'"slappe rijlaarzen" ik zal er direct laarzenspanners bij kopen om te voorkomen dat de rits sneller kapot gaat door het "omvallen".

Als er nog meer mensen zijn met ervaringen hoor ik dat nog graag!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 07:56

Je kunt inderdaad laarzenspanners kopen, maar ik heb er gewoon twee colaflessen in staan en dat werkt ook prima! Dan staat de rits ook strak

Ik gebruik alletwee de laarzen, de sportive voor wedstrijden en die grove voor gewoon. Moet zeggen dat ik er wel veel verschil tussen vind zitten, vind de sportive echt veel fijner zitten, beter aan je voet aangepast. Die andere is een stuk ruimer, is overigens in de winter wel weer fijner, kan je dikkere sokken aan

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:07

Ik heb zo ook allebei...
De highriders heb ik inmidles al 2 jaar en nooit problemen gehad met de rits.
Heb ze vanaf het begin ook in de spanners gehad
Ik heb nu ook de sportive.
En er is idd een verschil in de voetzool,deze zitten prettiger.
(en zijn net iets eleganter)

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 09:18

larsson schreef:
[/b]

iK BEN VAN PLAN NIEUWE RIJLAARZEN TE KOPEN EN TWIJFEL TUSSEN DE: MOUNTAIN HORSE SPORTIVE RIDER EN HIGH RIDER.

ZIJN ER MENSEN DIE HIER ERVARING MEE HEBBEN???
HEB BEGREPEN DAT JE GEEN WEDSTRIJDEN MET DE HIGH RIDER MAG RIJDEN EN MET DE SPORTIVE WEL.

WAT ADVISEREN JULLIE MIJ????
IK BEN EEN ECHT RECREATIE RIJDER (DIE NORMAAL MET SCHOENEN EN CHAPS RIJD) DIE AF EN TOE EEN SPRONGETJE MAAKT EN VERDER LEKKER BUITEN RIJD.

GRAAG JULLIE REACTIES/ERVARINGEN HIEROVER

SUPER BEDANKT!!!!

als ik je toch een klein adviesje mag geven, ik ben ook een echte recreant en ik heb gekozen voor de Petrie Freerider, zijn smaller, net iets sierlijker en toch dat stoere met rits!!!!, zitten super!!!!! en ik kan er alleen maar veel goeds over spreken (Petrie is 200 euries..kijk anders eens op www.petrie.nl )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:48

Dat is idd ook een mooie laars
Die kende ik nog niet.