HELP! weet niet wat ik nu moet doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CKdamour

HELP! weet niet wat ik nu moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 13:08

Mijn mini staat op de wei samen met een ander paard.

Nu gaat dat paard morgen naar de kliniek en misschien dat hij daar niet meer van terug komt (dat ligt eraan wat onderzoek uitwijst).

Nu is het zo dat mijn mini door het dolle heen gaat. Vorige keer dat het paard naar de kliniek moest heb ik 3 1/2 uur in noodweer erbij kunnen gaan zitten omdat hij op alle mogelijke manieren probeerde uit die wei te komen.

Morgen zal ik daar dus ook zitten wachten en als ik een telefoontje met slecht nieuws krijg.... dan heb ik een probleem...

wat zou je in zo'n situatie doen?
Het is bijna onmogelijk hier een ander plaatsje voor hem te krijgen. Laat staan op zo'n korte termijn.

Of ik zou iemand moeten hebben die wei zoekt en zijn of haar pony erbij kan zetten vanaf morgen maar lijkt me ook dat dat niet gaat lukken

LPtjuh

Re: HELP! weet niet wat ik nu moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:11

kan je mini niet met een geitje opschieten ? dan kan ej er voor even , of voor altijd een geitje bij zetten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:17

ja of een schaap, wil ook heel goed,

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:22

of gewoon negeren en weg gaan. zorg dat de omheinig goed in orde is en schenk er geen aandacht aan. als je de omheing goed voor elkaar hebt en weet hoe hij probeert et ontsnappen, zorg dat dat niet meer lukt, en ga gewoon bij hem weg. als jou paardje het andere paard mist en dat uit door wild te gaan doen en proberen uit te breken, en jij gaat er bij staan en probeert hem te kalmeren, tjah bij mijn paard zal dat averechts werken.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:23

en als je slecht nieuws krijgt: je paardje went er wel aan, hij heeft immers geen keus. verwen hem wat extra, veel aandacht geven, en naar mijn idee komt het dan wel goed.

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 13:27

Wat betreft de omheining...

Daar kunnen nog wel dingen aan verbeterd worden want ik weet nu al hoe hij als hij echt wil eruit kan komen....

Eigenaar van de wei is helaas niet te bereiken al 2 / 3 weken.

Gaat me ook niet alleen erom dat hij eruit kan.... er is veel sociale controle daar en is er al 2 keer uitgeweest en tot 2 keer toe opgevangen door mensen... maar hij kan zich lelijk verwonden

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 13:35

P.s.

Lollige berichten over schapen en geiten met een big smile erachter lijkt me niet echt gepast hier. Zeker aangezien we het ook hebben over mijn verzorgpaardje wat naar de kliniek gaat dus die reacties zie ik liever niet...
alvast bedankt

(gaat niet om het idee maar meer om dit irritante poppetje ---> )

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:15

CKdamour schreef:

Daar kunnen nog wel dingen aan verbeterd worden want ik weet nu al hoe hij als hij echt wil eruit kan komen....

Gaat me ook niet alleen erom dat hij eruit kan.... er is veel sociale controle daar en is er al 2 keer uitgeweest en tot 2 keer toe opgevangen door mensen... maar hij kan zich lelijk verwonden

mmm die mensen bedoelen het goed hoor, het was ook mijn eerste idee om er een schaap of geit bij te zetten. de meeste paarden vinden dat heel gezellig!

maar goed, waaraan kan je pony zich verwonden? de omheining? wat voor omheining heb je? fijn dat er veel sociale controle is dat is wel een geruststelling lijkt me! eigenaar is niet te bereiken: vakantie??

tjah wat ik zou doen: als je pony zich kan verwonden aan de omheining, zorgen dat dat veranderd word, niet alleen voor nu maar ook als je paardje om een andere reden even een ommetje wil maken. misschien kan je het zelf veranderen? of ken je iemand die dat wel kan?

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:33

ka je hem niet voorlopig in een stal zetten?

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:37

CKdamour schreef:
P.s.

Lollige berichten over schapen en geiten met een big smile erachter lijkt me niet echt gepast hier. Zeker aangezien we het ook hebben over mijn verzorgpaardje wat naar de kliniek gaat dus die reacties zie ik liever niet...
alvast bedankt

(gaat niet om het idee maar meer om dit irritante poppetje ---> )

ik denk dat ze dit goed bedoelen hoor.

Ik zou voor een schaap kiezen, deze dood bepaalde parasieten die slecht zijn voor je paard. Een geitje kan ook super gezellig zijn!

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 14:39

zorro schreef:
CKdamour schreef:

mmm die mensen bedoelen het goed hoor, het was ook mijn eerste idee om er een schaap of geit bij te zetten. de meeste paarden vinden dat heel gezellig!

maar goed, waaraan kan je pony zich verwonden? de omheining? wat voor omheining heb je? fijn dat er veel sociale controle is dat is wel een geruststelling lijkt me! eigenaar is niet te bereiken: vakantie??

tjah wat ik zou doen: als je pony zich kan verwonden aan de omheining, zorgen dat dat veranderd word, niet alleen voor nu maar ook als je paardje om een andere reden even een ommetje wil maken. misschien kan je het zelf veranderen? of ken je iemand die dat wel kan?

ja sorry, ben ook een beetje prikkelbaar aangezien ik morgen misschien ook nog m'n verzorgpaardje kwijt ben...

Wat betreft de omheining... is erg moeilijk uit te leggen... dubbele omheining om de wei heen, maar op de 'binnenplaats'zit een enkele omheining.. 3 stroomdraden waar hij dus tussendoor springt.
Dan komt hij op een stuk waar dus een enkele omheining staat (een verrot hekje - zou nog een nieuwe gemaakt worden wat nog steeds niet is gebeurd).

Als hij daar een beetje wringt komt hij er ook wel uit en dan nog een stuk buiten de wei met prikkeldraad, onkruid en takken en dan is ie op de weg.

Ik heb al een aantal keren ook gehoord dat ik zijn springvermogen waarschijnlijk onderschat en dat hij zo kan blijven hangen op zo'n hek of de onderste staldeur.

1 reden dus ook om hem niet op stal te zetten.... als ik de bovenste staldeur ook dicht doe is het helemaal donker..
mijn paardje heeft zijn eerste levensjaar opgesloten gezeten op een stal waardoor hij nu helemaal nerveus wordy als hij op stal staat en ik doe die deur dicht.
Laatst bijgewerkt door CKdamour op 02-08-05 14:43, in het totaal 3 keer bewerkt

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 14:41

Ze zeggen toch altijd dat een paard bij zijn soortgenoten moet?

Verder... een schaap zou ik niet willen... een geitje kan wel maar die kan ook door die afrastering denk ik.

+ waar haal ik ineens een geit vandaan, wat eten die beesten... wat moet ik ermee als ik hem weg wil. whaha
zijn toch ook allemaal weer zorgen.

Eigenlijk zou ik iemand moeten hebben die een pony erbij zet. Er is hier echt geen wei te vinden dus die mensen die een wei zoeken moeten er wel zijn... maar vind die maar ff zo snel.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:57

Tja...Dan wordt het moeilijk...Heb je geen vrienden/kennisen, waar hij even kan staan? Dan heb je ook de tijd om met een gerust hart een kameraadje voor hem te vinden.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 15:00

Voorzichtig hoor met schapen en geiten ons mini hengstje vermoord dit kleine grut, echt heel erg. Alles wat kleiner is als hij delft het onderspit. En zal er dus aan gaan.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 16:31

mmm tja moeilijk. ik zou er zelf geen aandacht aan schenken, maar ja als hij door de omheinig heen kan. lastig hoor. in ieder geval succes er mee, laat je ven weten hoe het ging? en hoe het af is gelopen met je verzorgpaard? (ik hoop dat alles goed komt!!)

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 17:31

Ja ik laat het nog even weten....

Tot nu toe is er iemand heel hard voor me gaan zoeken naar een nieuwe wei, maar dan kon het alleen als ik hem daar op zou sluiten in de stal dag en nacht.

Bij een manege hadden ze plek maar moest ik de prijs betalen die voor een rijpaard geld... 160 euro per maand en dat heb ik gewoon niet anders had ik in de eerste plaats wel een rijpaard gehad en geen mini.

Misschien weet ik vanavond meer. De eigenaar van de wei is weer bereikbaar vanaf half 8.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:04

Kan de pony niet mee naar de kliniek?

Stel dat het slecht afloopt voor het paard, dan kan hij ook afscheid nemen en begrijpt ie beter dat ie alleen is daarna.

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:13

stennisje wat jij zegt is goed!je pony zal niet begrijpen waar zijn maatje ineens heen is en waarom die weg blijft,daarom breetk die ook uit,als je hem meeneemt,breekt die niet uit,en als hij daar moet blijven neemt jou mini afscheid en zal die ook niet uitbreken om dat wie weet wat der is gebeurt.suc6 morgen

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:21

dat lijkt me een hele verstandige oplossing gewoon meenemen die mini

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 21:41

Dan zou je ook nog eens 2 trailers moeten hebben enz enz.

Maar... er is een oplossing.

De eigenaresse van wei heeft me gebeld.
Morgen gaat ze een shetlander kopen en ik ga die mee uitzoeken. Die komt bij de mijne te staan.

Hoop dat het niet teveel stress is.... ene paard weg... en meteen een nieuwe om aan te wennen erbij. Het is in ieder geval een kleintje waar hij dus wel beter mee kan spelen enzo.

CKdamour

Re: HELP! weet niet wat ik nu moet doen + nieuws!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 00:15

Ik zou jullie op de hoogte houden...

Mijn shetje staat...... alleen

Mijn verzorgpaardje is niet ingeslapen maar staat nu op een rusthuis.

Die kleine van me is helemaal van de kaart... ik hoop hem morgen nog normaal en niet al te derpi in de wei aan te treffen.

Er waren alleen hengstjes en merries zo snel te vinden.

Goede nieuws.... ik heb de vrouw gebeld van de stal waar ik hem heb gekocht.. die had een ruintje en die word vrijdag gebracht!!!

En het leuke is...... ze hebben een half jaar samen gestaan dus ze kennen elkaar al en waren echt dikke vriendjes

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 00:41

das goed nieuws!
Gelukkig loopt het nog goed af.
veel plezier met die twee
xxx