vraagjes over opscheren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein80

vraagjes over opscheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:37

Hoi,

Ik wil een scheermachientje kopen om mijn paard zijn beentjes te scheren.

Kan iemand mij vertellen wat een goede is. Hoe de prijzen zijn en wat de mogelijkheden van een opscheermachientje zijn?

Wat scheren jullie hier verder mee?

Kost het apparaat veel onderhoud?

Ik wil ook nog gaan informeren in de winkel hoor, maar ben benieuwd naar jullie informatie en tips.

Alvast BEdankt!

Danielle_1

Re: vraagjes over opscheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:41

voor benen opscheren gebruik ik een babyliss tondeuse.(bij blokker voor nog geen 20 euro)
Als je een echte scheermachine voor het hele lijf wilt hebben,kun je die beter huren.
Die dingen zijn echt duur!

Wat onderhoud betreft,gewoon goed schoonmaken na gebruik,haartjes eruit halen.
En tijdens het scheren tijdig olie gebruiken.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:07

Voor alleen de benen kan je ook een gewone tondeuse nemen gaat prima. Volgens mij hebben wij ook geen speciale voor de benen.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:53

Ik gebruik zelf een gewone babyliss van 15 euro, gaat prima voor de staart, kin, oren, benen etc. Maar pas heb ik een opscheermachine van Moser gebruikt, die was 90 euro, dat was echt een super ding. Staat geloof ik ook in de divoza-gids.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:21

Ik heb de opscheermachine van Moser, ik ben er redelijk tevreden over.
Ik vind wel als je hem gebruikt voor om de benen en de staart op te scheren, dat de mesjes snel bot worden.
Voor de oren, het haar onder het hoofd en het derde oor is het een fijn apparaat, heel zacht geluid ook.
Je hebt ze met en zonder snoer.
Tijdens gebruik wat olie druppelen op de mesjes en schoon opbergen, en je hebt er heel lang plezier van.
Ik vroeg een tijdje terug naar mesjes in de ruitersportzaak, en toen zei die vrouw dat dat wel een nadeel is, dat de mesjes bijna net zo duur zijn als het apparaat zelf, dus je kan de mesjes beter laten slijpen.