Paard breekt bijna stal af..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BiancUgo

Paard breekt bijna stal af..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 22:36

Mijn vriendin heeft een paard en dat is heel leuk behalve als het etens tijd is dan gaat meneer keihard tegen de deuren aan staan rammen net zo lang tot hij gevoerd wordt...het begint om 06.00 s'morgens en ze worden meestal rond 08.00 gevoerd!

Nu vroeg ze aan mij wat ze daar aan kan doen want hij trapt bijna de muur eruit... het boefje...

Hebben jullie hier wel eens problemen mee gehad en wat deden jullie eraan?

Ik wacht jullie reacties af..!

PartTwo

Re: Paard breekt bijna stal af..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 22:55

is er al iemand op stal dan om 6 uur? en kan je hem ander niet een pluk hooi geven alvast?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 00:54

rubberen matten tegen de herrie en als hij het doet waar ik bij ben er eens goed tegen grommen

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:07

PartTwo schreef:
is er al iemand op stal dan om 6 uur? en kan je hem ander niet een pluk hooi geven alvast?

Paard staat aan huis en hooi heeft ie dan inmiddels ook gehad..!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 11:08

Urielle schreef:
rubberen matten tegen de herrie en als hij het doet waar ik bij ben er eens goed tegen grommen

Hebben ze ook al geprobeert en de hele stal is al voorzien van rubbere matten tegen de herrie..voor de buren worden er gek van...

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:14

Tja, uiteindelijk werkt het toch? Hij slaat tegen de wand tot er eten komt en het eten komt na verloop van tijd.
Dus voer er pas bij als hij niet slaat

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:28

Is ie na t voeren de rest van de dag gewoon rustig? Anders zou ik m gewoon zo vroeg t eten in z'n bak donderen. Wat maakt t uit. Als ie dan ook al hooi krijgt... Wel een super vervelende gewoonte. Zal verder echt niet weten wat je er aan kan doen.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:27

Needje schreef:
Is ie na t voeren de rest van de dag gewoon rustig? Anders zou ik m gewoon zo vroeg t eten in z'n bak donderen. Wat maakt t uit. Als ie dan ook al hooi krijgt... Wel een super vervelende gewoonte. Zal verder echt niet weten wat je er aan kan doen.

Zou ik niet doen, straks verzint hij weer wat anders wat hem niet snel genoeg gaat.
Een van mijn paarden staat ook altijd flink herrie te trappen als ik ga voeren, hij krijgt van mij expres als laatste dan
Ze staan hier op stro, krijgen drie keer per dag hooi, drie keer per dag krachtvoer, en dan ook nog weidegang, dus ik vind het best met hem.
Als je zo'n paard zijn zin geeft, zien degene naast hem dat ook, en heb je binnen de kortste keren een stalorkest

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:37

Waratje schreef:
Tja, uiteindelijk werkt het toch? Hij slaat tegen de wand tot er eten komt en het eten komt na verloop van tijd.
Dus voer er pas bij als hij niet slaat

ja precies...
als je hem eten gaat geven als hij dat doet hou je dat gedrag in stand

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:44

Zo'n exemplaar smijt ik een hand brokken naar z'n kop. Hij wou toch vreten?!
Die link leggen ze wel hoor!

Plens water kan ook, maar de brokken heb ik rond voertijd nou eenmaal bij de hand

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:47

ik heb op een stal gewerkt waar ze eenaantal van dat soort paarden hebben, zware koudbloeden die inderaad wel eens door een deur of tussenwand sloegen, mijn eigen pard deed het ook toen hij daar op stal stond.
Het enige dat helpt bij hem is hem dag en nacht buiten zetten.

daar op stal gaven we de ergste meppers eerst eten om verdere schade te voorkomen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:52

[quote="Anita_D]Een van mijn paarden staat ook altijd flink herrie te trappen als ik ga voeren, hij krijgt van mij expres als laatste dan
)[/quote]
hahahahahahahhaha aanpakken die handel
Laatst bijgewerkt door DiantaM op 02-08-05 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:52

Sjuimpje op bokt had een constructie gemaakt met de waterslang
Toen hij s'nachts begon is ze naar beneden geslopen en had de kraan aangezet, toen kreeg dat paard onverwachts een plens water over zijn knar heen.

Geloof niet dat ze daarna nog last gehad heeft van lawaai schoppen

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 13:55

Ineke2 schreef:
Toen hij s'nachts begon is ze naar beneden geslopen en had de kraan aangezet, toen kreeg dat paard onverwachts een plens water over zijn knar heen.

Het paard die het bij mij op stal doet, staat toevallig naast de waterkraan+slang, maar hij geeft er niks om hoor, als hij een plons water over zijn hoofd krijgt.
Hij kijkt even verbaasd, en vervolgens zie ik een blik van "hey, ik heb haar aandacht ", dus bij mijn paard werkt dat niet.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 14:00

Anita_D schreef:
Ineke2 schreef:

Het paard die het bij mij op stal doet, staat toevallig naast de waterkraan+slang, maar hij geeft er niks om hoor, als hij een plons water over zijn hoofd krijgt.
Hij kijkt even verbaasd, en vervolgens zie ik een blik van "hey, ik heb haar aandacht ", dus bij mijn paard werkt dat niet.

wat een slimmerik!

jacojonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 20:29

Mijn pony heef claustrofobie of hoe je het ook wil noemen in de trailer vind ze het absoluut neit eng maar als ik de staldeur dicht doe dan vliegt ze lke keer keihard tegen de deur aan!! Sindsdien hebben we altijd de deur open zodat ze zelf naar buiten kan wanneer ze wil en heeft ze met het biks eten nergens last van

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:21

als ie door de staldeur heengaat....geen staldeur

maak een stevige metalen buis op bosthoogte oid, hang er voor de veiligheid nog een makkelijk los te maken kettinkje voor.
het voerprobleem is niet opgelost, wel het lawaai

succes ermee!

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 22:50

haha idd nou mischien moet ze het maar een smet dat water proberen, de pony van haar zusje heeft er gelukkig nog geen last van anders zouden de buren helemaal gek worden haha fijn he paarden..maar ik geef de tips wel door aan haar en kan ze kijken wat ze zelf de beste methode vindt

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 23:03

Chely schreef:
als ie door de staldeur heengaat....geen staldeur

maak een stevige metalen buis op bosthoogte oid, hang er voor de veiligheid nog een makkelijk los te maken kettinkje voor.
het voerprobleem is niet opgelost, wel het lawaai

succes ermee!

hahaha goeie, of nog beter gewoon de voorkant stal eruit en vervangen door stroomdraad }>

en nee niet zielig vinden, die van mij staan zeker al 2 jaar op deze manier (stroomdraad voorlangs) onze stallen zijn nl nog steeds niet klaar.