Wie hebben jullie als hoefsmid?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
orion1996

Berichten: 543
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-05 00:13

Philip Poot. Dankzij hem kan mijn paard weer lopen _/-o_

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 00:21

natasja_84 schreef:
wij hebben er ook 2
ton vd zande uit dreumel of wamel
jimmy hesseling uit tiel


Ton vd Zande kweekt volgens mij platvoeten. Ton zei *dat mijn paard een viezerik was* Nou mijn paard heeft zeker mensenkennis. Ik weet niet wat hij doet hoor, maar mijn paard is beslist niet moeilijk.

Heb mijjn paard de laatste keer laten beslaan door Jimmy Hesseling en dat is mij zeer goed bevallen en mijn paard ook. Jimmy besteed tenminste aandacht aan de natuurlijke gang van het paard.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 08:59

Ik heb momenteel gerard nielsen.
Alleen moest mijn merrie nodig bekapt worden, en ik heb nog niets gehoord, dus mijn merrie is inmiddels bekapt door iemand van de paardenkliniek in beers, heel erg tevreden over

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-05 23:25

Ik heb Nora, maar weet eigelijk niet hoe ze van der achternaam heet. Mijn paard heeft namelijk een mannefobie (met uitzondering van mijn vader) en het is helemaal vreselijk met witte-jassen-mannen en hoefsmeden. Daarom heb ik een vrouwelijke hoefsmid en ze ze Kendi er altijd super op! Het is wel omgeving zuidholland.

Groetjes Kate

lonk

Berichten: 77
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Nieuwe Tonge

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 11:54

Ik heb Richard van Papeveld als hoefsmit! Ik ben er heel erg tevreden over! Hij woont bij mij in het dorp, dus ook nog eens lekker dicht bij.... kan niet beter!

Petersburg
Berichten: 1118
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: ophemert-

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:24

Johannes van riesen! Goede smit!!

x_shirley_x

Berichten: 5215
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Drunen

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-05 14:26

Wij hebben nu van Lier, eerst hadden we altijd Dennis v/d Aa

ardnas
Berichten: 30
Geregistreerd: 07-11-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:00

Brenniej schreef:
Ik had eerst Pieter&kees Zyp. Maar ben nu naar een andere manege en heb nu voor m'n twee pony's Johan Meeuwissen. Maar die is echt goed hoor! M'n pony die eerst bij Zyp was is echt stukken beter gaan lopen! Was namelijk te krap bekapt. Heb voordat ik Johan nam Bram de Lange 1x laten beslaan maar dat was echt een kluns. M'n pony is 3 weken kreupel geweest. Te kort bekapt, vernageld, en de twee voorhoeven helemaal ongelijk gemaakt! Maar goed ben nu zeker tevreden met Johan.



Even een reactie op bovenstaand bericht: het klopt helemaal dat die Bram de Lange een grote prutser is !!
Ik heb in maart/april dit jaar mijn paard door hem laten beslaan, maar ze ging een paar dagen later slecht lopen en kreeg opgezette pezen... Heb hem laten terugkomen, maar hij 'zag er niets aan, ze loopt hartstikke goed'. Nou.... ze liep hartstikke slecht dus heb zeker 2 weken met dr gestapt en afgespoten. Aan de smid van onze stal zijn prutswerk laten zien en die was flink pissig dat iemand zo een paard kon neerzetten... scheef, plat en ineens twee ongelijke voorvoeten {achter geen ijzers...}.
Hij heeft meteen zijn beslag er onder vandaan gehaald en haar weer goed neergezet. Weer heel rustig aan gedaan.... Maar helaas was het kwaad al geschied, een week of 2 later heeft ze tijdens een buitenrit een ernstige peesblessure opgelopen. We zijn nu al bijna 4 maanden aan het stappen en moeten er nog 8!!
Daarna opnieuw naar de kliniek voor een echo en dan hoor ik of ze ooit nog bereden kan worden.
Ben er trouwens achter gekomen dat hij liegt over iig zijn opleiding in Amerika... heb ze gemailed en zij zeiden dat hij nog niet eens de helft van de 8 weken heeft voltooid en zonder certificaat/diploma is vertrokken. Ze waren ook niet gelukkig dat hij slechte kwaliteit aflevert en hun organisatie opgeeft als opleidingsinstituut. Ik raadt iig iedereen af deze man als hoefsmid te nemen, heb spijt dat ik hem ooit heb laten komen !!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 00:18

Ik heb ook al een lijstje achter de rug.
Heel heel heeel lang geleden had ik een aantal keren Jetze Beute. Hoe hij bekapte weet ik niet eens meer, als persoon was hij iig niet geschikt weet ik nog wel.

Daarna Ties Mellema uit Zevenhuizen gehad, hele goede hoefsmid, vind het nog steeds jammer dat hij niet meer aan huis bekapt waardoor ik dus niet meer door hem kan laten bekappen en beslaan ( geen vervoer )

Daarna iemand uit Zuidhorn gehad, die kon niet zo goed met mn toenmalige paard omgaan, weet niet wat het was, maar mijn paard mocht die man niet. Dus die ook weer laten gaan.

Momenteel heb ik meneer S. Ausma uit Eenwest, grappig kereltje, kapt redelijk netjes, heeft een keer t ekort gekapt waardoor BAs wat onregelmatig liep maar toen ik daar wat van zei bood hij meteen zn excuus aan en sindsdien is het nooit weer gebeurd.
Hij kan goed met Bas omgaan, en dat is voor mij ook een belangrijk punt.

suusiejjj
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Dalen

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:20

Nico! goeie hoefsmid

Anoniem

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:25

ik heb Roy van Ingen, kletst veel maar doet zijn werk goed

senga
Berichten: 170
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: belgie

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:55

harry's hoefsmederij,hij komt altijd standaard een uur te laat maar doet verder prima zijn werk,hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat mijn merrie niet meer beng is voor het bekappen

Marlena

Berichten: 87
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Waalwijk

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 11:58

Joey

Stippie

Berichten: 1367
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Achter de hoge bergen

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:03

maverick schreef:
Poehee schreef:
Wij noemen hem altijd vieze Patje, maar hij heet Patrick. Leuke gozer, altijd vieze praat. En een enorme vrouwen gek.


Daar hebben de meeste smeden last van.Zouden ze dat ook op deurne leren?


ja leren ze ook op deurne ja! haha! zo zijn ze bij mij in de klas teminste wel! en de andere smeden klassen ook! hahahaha!

ik heb (hoe kan t ook anders) me zelf als hoefsmid haha! en mijn klanten ook toevallig heh!
ik ben dan nog wel aan het leren maar het gaat al best goed (als ik mijn klantan mag geloven! die met veel hoefproblemen liepen)

maar verder... iedereen kan weleens fouten maken! zelfs de beste smid!
van sommige smeden weet ik dat die erg goed zijn maar die beschijven jullie hier als oud vuil en sommige zijn echt niet goed en die worden de hemel in geprezen door jullie!
maar dat is gewoon net hoe het in dat geval uitpakt! niet dat ze altyd goed of slecht zijn!!! veel paarden kunnen ze misschien heel goed helpen terwijl ze net 1 paard iets te kort zetten of even net vernagelen en DAT word dan rond verteld niet dat ze het van te voren altyd erg goed deden... jammer maar helaas! :s

(trouwens als iemand een smid omgeving maas en waal weet die stageres aan neemt, laat even weten... ik ben nog zoekende :S want met alleen eigen werk mag ik niet verder op school helaas!!)
Laatst bijgewerkt door Stippie op 15-09-05 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Fun_Fun

Berichten: 4635
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: Zuidwolde aan zee

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:05

Olivier Smink (?)

Tessa40
Berichten: 93
Geregistreerd: 07-09-05
Woonplaats: Up north

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:15

Ton de Wit en dat is een steengoeie! Door hem heeft mijn ex dierenbeschermingpaard het tot lichte tour gebracht en loopt hij nu -20- jaar nog steeds superrad in de wei en af en toe wat buitenritjes. Hij heeft erg slechte voeten aan zijn jeugd overgehouden, maar Ton heeft hem altijd op de been gehouden. Bovendien is hij keigoed met jonge paarden. Die van mij vinden het een feest als ze zijn busje zien aankomen.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 12:34

Ik heb eerst Rick *uit dordrecht* gehad maar die was ineens op vakantie en mijn jaarling moets toch echt wel weer een keer gedaan worden dus heb ik Bram de Lange Gebelt en ik ben erg over hem te spreken mijn paard staat er prima bij elke keer hij doet nu ook mijn merrie...

Arnold Schenk is de buurman van mijn stalling *ken hem verder niet maar vond het wel grappig* en Anton *weet niet hoe hij verder heet* ken ik ook.. en vind het een banketstaaf hij ging echt niet normaal om met paarden die bang waren die schopte hij altijd heel hard... Teminste misschien deed hij dat alleen met mijn verzorgpaard maar goed ik vind het een banketstaaf..... Jesper *die jongen die bij hem stage liep* is daarin tegen weer heel leuk...
En Frank Passier komt ook altijd op de Hooge Stee en das een leuke vent.. ik heb een keer op zijn Belg gereden teminste gehobbeld echt leuk

Poehee

Berichten: 950
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoeksewaard...

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 19:44

JAAA Jesper is ook leuk.... Als die straks klaar is mag hij bij mij komen bekappen hoor... JAAA Jesper is ook leuk.... Als die straks klaar is mag hij bij mij komen bekappen hoor...JAAA Jesper is ook leuk.... Als die straks klaar is mag hij bij mij komen bekappen hoor...

_Ilona

Berichten: 849
Geregistreerd: 02-05-04
Woonplaats: dongen

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:00

ik heb frank mol!!! Ben tevreden er mee!

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 17:04

Onno- vraag geen 8ernaam.. ik weet niet of meer mensen hem kennen.. maar hij moet wel vaak naar EK's enzo.. dus miss. kennen sommigen hem daar van..

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 18:03

En Frank Passier komt ook altijd op de Hooge Stee en das een leuke vent.. ik heb een keer op zijn Belg gereden teminste gehobbeld echt leuk [/quote]

Ja Frank is idd heel tof.
Ik heb zijn hond Spike overgenomen (weet nie of je die kent hij stond eerst ook op zn oude bus).

Zelf heb ik ook Onno ook een aardige vent en heb nog nooit problemen met hem gehad.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 20:52

[, eerst hadden we altijd Dennis v/d Aa [/quote]

Ik heb m nu nog steeds (mn pony staat bij hem op stal)
Super smid,dennis heeft toen echt mn paard gered.De vorige smid had m aardig verpest op zn pootjes en dat heeft dennis toen super weten op te lossen. geen waar ik m overigens nog steeds dankbaar voor ben.

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 21:27

abukir schreef:
En Frank Passier komt ook altijd op de Hooge Stee en das een leuke vent.. ik heb een keer op zijn Belg gereden teminste gehobbeld echt leuk


Ja Frank is idd heel tof.
Ik heb zijn hond Spike overgenomen (weet nie of je die kent hij stond eerst ook op zn oude bus).

Zelf heb ik ook Onno ook een aardige vent en heb nog nooit problemen met hem gehad.
[/quote]

Is dat die soort beagle ofzo0?!

abukir

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-05-05
Woonplaats: Gran Canaria

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 22:52

MsMarit schreef:
abukir schreef:
En Frank Passier komt ook altijd op de Hooge Stee en das een leuke vent.. ik heb een keer op zijn Belg gereden teminste gehobbeld echt leuk


Ja Frank is idd heel tof.
Ik heb zijn hond Spike overgenomen (weet nie of je die kent hij stond eerst ook op zn oude bus).

Zelf heb ik ook Onno ook een aardige vent en heb nog nooit problemen met hem gehad.


Is dat die soort beagle ofzo0?!
[/quote]
Nee die Bull terrier.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=7CJALIEK

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Re: Wie hebben jullie als hoefsmid?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 23:00

Ik heb al ruim 4 jaar barry de Vreede.
Fijne vent en doet altijd goed zijn werk.
Neemt de tijd voor paard maar ook voor mens.Zo gaat hij gerust op zijn gemakt de paarden hoef staan uitleggen zonder op zijn klokje te kijken.