Waarmee rijden jullie in de regen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Waarmee rijden jullie in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 16:55

Ik met een poncho, Dat is stukken luchtiger dan een compleet regenpak. Enige nadeel is alleen dat ik ze tot nu toe in heel slechte kwaliteit heb gevonden zodat ik ze maar een paar keer dragen kon. Weet iemand misschien een duurzaam type paardrijponcho of rijden jullie gewoon in regenpak?

snoetie

Re: Waarmee rijden jullie in de regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:56

in de zomer rij gewoon in rijkleren..

in de winter eigenlijk ook

maar was net in de decathlon en heb daar wel mooie gezien, misshcien eens een kijkje gaan nemen???

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:02

De enige, echte, onvolprezen Driza-bone, in light of heavy-coat, afhankelijk van het seizoen.
Dat is de enige jas die je 15 jaar lang zwaar kunt mishandelen en die dan nog steeds waterdicht is (na 18 jaar begint ie het nu een beetje op te geven). Ze kosten een paar centen, maar je hebt dan ook ECHT wat. http://www.drizabone.com.au/

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:29

Ik doe een Wax-jad aan, als het echt hard regent. Die komt tot halverwege me bovenbenen. Cap op en rijden maar.
Als we thuis zijn drogen we wel weer op.

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:43

ik heb een supermooie soort wax jas gezien en die je dan knog een stuk over je paard z'n poeperd kan dragen en over jouw benen lijkt me helemaal geweldig EN vaak gaan waxjassen een goed aantal jaren mee!

ik rij b.t.w. met m'n paard alst regent
just kidding , we hebben een overdekte bak , geen last van de regen dus gelukkig

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:18

Gewoon regenjas aan. Broek kan thuis gelijk weer uit en drogen.

Voor een goede poncho moet je misschien eens kijken in kampeer/sport winkels. Zoals Beversport, Houtbroxx en de Perrysport.

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:21

Ik rij altijd gewoon in mn paardrijkleren en een jas aan... Niks bijzonders dus. Mijn pony staat bij ons thuis dus na het rijden ga ik direct douchen of trek droge kleren aan...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:53

regenpak...poncho... nee... jasje aan en gaan met die banaan... ben nie van suiker

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 20:58

Alleen mijn jas aan. Ponchos en waxjassen vind ik vervelend, zit er altijd mee in de knoop. Als het heel hard regent wil ik nog wel eens een regen uitrijdeken erop leggen en mijn benen daar onder stoppen, maar dan moet het wel heel hard regenen.

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:00

In de winter heb ik een soort thermo broek met kunstleren zitvlak en waarvan de broek waterdicht is en gevoerd. Lekker warm en waterdicht over je normale rijbroek. In de zomer tref ik geen maatregelen :p dat droogt wel weer op

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:01

Ik rij gewoon zoals altijd. Een jas vind ik niet fijn zitten, en heb ik eigenlijk nooit aan, ook niet in de winter. Daarna nog eventjes afzien op de brommer, en dan thuis in een lekker warm bad

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:02

Meestal gewoon een t-shirt, behalve als het echt koud is, dan gewoon m'n jas (is wel redelijk waterdicht).

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:16

Gewoon mn normale kleding en niks extra's..

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 06:27

Met een te kleine regenbroek, zodat mijn onderbenen en voeten vrij blijven. En een gewone jas, als de regen daar door heen gaat heb ik pech

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:35

Zo'n lang waxjas (ongevoerd, dus in de winter gewoon dikke trui eronder) die tot aan je voeten komt en een deel over de rug van het paard.
Ik vind ze echt ideaal en heb er veel plezier van, mijn WN zadel blijft trouwens ook helemaal droog.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:43

Met warm weer vind ik een regenbui op mijn benen niet erg, dan heb ik gewoon een rijbroek aan. Als het kouder is, trek ik daar mijn Kitt-chaps over aan: http://www.bluebalance.nl/chaps.htm - die zijn niet geheel waterdicht op de naden, maar ze isoleren wel super zodat ik het niet koud krijg.

Verder blijf ik lekker droog onder mijn Casco New Master en ik draag een regenjas (als ik die niet vergeet).

Tricky1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 07:49

Drizabone = verbastering van Dry as a bone: perfect om droog in te blijven. Ik heb ze ook (kom uit Australia net als Drizabone), maar het nadeel is wel dat je erin gaat zweten, zelfs in de light weight. Ik heb een goed alternatief gevonden in Chamberlain, een merk dat je bij sommige ruitershops kan vinden. Een regendichte lange jas, die je vastmaakt aan je knieeen. Uiteindelijk ga je bij inspanning in de regen altijd zweten, maar dit is de minst erge. Een regenbroek heb ik dan niet nodig en mijn zadel blijft ook bedekt. Maar de ideale jas (waterdicht en niet zweterig) moet nog uitgevonden worden!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 08:49

Gewoon een t-shirt ofzo, behalve als het koud is, dan ook een jas. Zo erg is het niet om nat te regenen. En als het me echt te gek wordt kan ik nog naar de binnenbak, maar daar rij ik niet zo graag.

haflinger03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 09:35

ik rij in de zomer gewoon in me t-schirt en in de winter heb ik een gevoerde wax jas die komt tot onderaan me benen en een stukje over de kont van me paard heen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:28

Ik heb pas geleden die nieuwe "Rain-legs"gekocht
Ik heb ze nog niet gebruikt maar ze lijken me heel handig.
Verder heb ik in de winter een waterdichte jas en in de zomer en heel dun regenjasje.
Maar een keer natregenen is niet zo erg, droogt wel weer hoor

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 10:31

Ik heb die rain-legs ook in mijn handen gehad, lijkt me idd wel erg handig. heb alleen een probleem met mijn jonkie, die vind het geluid van de druppels op een regenjas of plastic, echt een verschrikking> dus me moeten eerst even oefenen whahah

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:28

Tricky1 schreef:
Drizabone = verbastering van Dry as a bone: perfect om droog in te blijven. Ik heb ze ook (kom uit Australia net als Drizabone), maar het nadeel is wel dat je erin gaat zweten, zelfs in de light weight. Ik heb een goed alternatief gevonden in Chamberlain, een merk dat je bij sommige ruitershops kan vinden. Een regendichte lange jas, die je vastmaakt aan je knieeen. Uiteindelijk ga je bij inspanning in de regen altijd zweten, maar dit is de minst erge. Een regenbroek heb ik dan niet nodig en mijn zadel blijft ook bedekt. Maar de ideale jas (waterdicht en niet zweterig) moet nog uitgevonden worden!

Dat zweten herken ik helemaal niet. Heb jij wel een light-coat? De heavy-coat heeft inderdaad de neiging om zweterig te zijn, die gebruik ik ook liever niet om te rijden.
gillian: ik benieuwd naar je ervaringen met die rain-legs. Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in, maar ik laat me graag verrassen.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:47

Als het heel hard regent.. zonder uitzicht op stoppen, dan rij ik niet
Als het gaat regenen als ik al aan het rijden ben, dan heb ik gewoon een jas en mijn rijkleren aan.. Dan maar nat pak. In de auto ligt meestal wel weer wat droogs aan bovenkleding.
In de winter gooi ik over mijn paard eventueel regenuitrijdeken.
Miesert het een beetje of hier en daar een bui stap ik wel op hoor.. maar verder pas ik mijn kleding daar niet op aan..

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:49

Gewoon mijn normale kleding En als het echt keihard regent, rij ik meestal niet

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 12:20

Mr_Mikey schreef:
Gewoon mijn normale kleding En als het echt keihard regent, rij ik meestal niet

idem