hoofdstel invetten met schoenvet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoetie

hoofdstel invetten met schoenvet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 13:29

nou heb ik net een nieuw bruin hoofdstel gekocht [ ] alleen is het natuurlijk zo stijf als maar kan, dus moet ik het invetten.. maaaaar, nou heb ik geen zin om naar de manege te fietsen om mijn lederolie te halen, [ja ik ben lui ] en vroeg me af of je dat ook gewoon met dat schoenvet ding kan doen, [niet schoenpoets maar echt dat vet in zo'n potje]??

Anoniem

Re: hoofdstel invetten met schoenvet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:49

Als je wil dat je paard een bruin hoofd krijgt.... Ik zou het niet doen iig. Heb vanmorgen zelf ook onderhoud gedaan en heb het eerst gewoon schoongemaakt met stubben zadelzeep en daarna met passier leerbalsem ingevet. Me hoofdstel is weer als nieuw! Zou het dus gewoon met olie of vet goed vet houden in het begin.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:18

Ik zou het persoonlijk ook niet doen. Het geeft idd af en sommige schoenpoetsen maken het leer dof, dat zou zonde zijn.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 15:53

kan wel, maar dan wel heel goed uitpoetsen.

Ik maak mijn leer altijd eerst schoon met groene zeep (beetje in een emmer warm water). door de zeep wordt al het vuil en oude vet eruit getrokken, dan gooi ik een paar klodders vet op. laat dit intrekken, dan nogmaals in het vet. is mijn leer wat ouder, dan wordt het wat kaler, dan doe ik het ook met schoenpoets. (ledervet met kleur)

mijn leer valt nog steeds niet uitelkaar en heb nog steeds een paard met de normale kleur.

Gr