Minimale afmetingen zadelkast?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Minimale afmetingen zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:08

Van de week wil ik ff bij de dump (Rataplan ) kijken voor een oude kast die mag gaan dienen als zadelkast. Als er in de diepte een zadel in zou passen zou dat mooi zijn, maar anders wil ik gewoon een stang horizontaal in de kast zetten, zodat het zadel een kwartslag gedraaid wordt in de kast.

Wat zijn de 'ideale' afmetingen voor een zadelkast? In de Divoza-gids heb ik al gekeken qua afmetingen, maar die kasten zijn ook echt 'kasten' , en zo'n grote heb ik nou ook weer niet nodig.

sabien

Re: Minimale afmetingen zadelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:36

ik denk dat de ideale afmeting voor een zadelkast voor iedereen verschillend is. het ligt eraan wat je er allemaal in kwijt wilt. wil je alleen zadel, hoofdstel en wat kleine spulletjes erin doen, dan hoef je niet zo'n grote kast maar wil je er ook echt denkens in opbergen dan heb je een behoorlijke kast nodig! bedenk wat jij in je kast kwijt wil en ga dan op zoek naar een geschikte kast!

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:53

meet je zadel op en kijk hoeveel ruimtje je dan nog over zou hebben en of je dat voldoende vind om je spullen in kwijt te kunnen
een paarden kast is voor ieder persoonlijk , mischien heb jij wel genoeg aan 1 bij 1 bij 1 terwijl een ander minimaal breedte 2 bij hoogte 2,5 bij diepte 0.75 wil hebben

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:23

Voor een dressuurzadel is een 80x80cm kast goed. Voor Western moet je richting 80x100cm. Mijn ervaring is dat grote PSU-kasten uit het leger uitstekend voldoen. Deze zijn 60cm diep, 120cm breed en 200cm hoog. Dubbele deuren. je hebt een hangdeel, waar je zadel uitstekend kan hangen en ernaast een heleboel vakjes om je zooi kwijt te kunnen.
Laatst bijgewerkt door ikke op 01-08-05 18:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 18:26

ik kocht een oude dossierkast bij de dump, formaat kleerkast maar dan dieper. Had uiteindelijk de grootste en goedkoopste kast op stal