paard verkopen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

smurf1988

paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 10:14

ik weet echt niet meer wat ik moet doen
dus jullie moeten mij even helpen (waarschijnlijk vinden jullie dat ik dit zelf moet beslissen maar het lukt me gewoon niet)

ik heb nu een hele lieve E pony maar daar word ik te groot voor en die word verkocht naar Engeland , als opvolger had ik altijd Viskontie staan (een 3 jarige ruin) die ben ik gaan beleren en het rijden ging echt geweldig... Maar ik heb me er nooit goed bij gevoeld, Viskontie is een erg dominant paard dat je echt de hele tijd wil bijten enz... En ik vind hem dus ook helemaal niet lief want je moet hem steeds corriseren, Dat heb ik toen tegen mijn ouders gezegd en naar lang gezeur hebben ze besloten dat ik wel een ander paard mocht en dat Viskontie verkocht werd... Nu beng is dus op zoek naar een Arabo fries, en mijn zus gaat verder op Viskontie rijden tot hij verkocht word... alleen voel ik me daar heel schuldig over... en ook als mijn zus er op gaat rijden word ik gewoon jaloers...
Volgens mij moeder kan ik het niet met Viskontie vinden omdat hij één van de redenen was waarom mijn E pony weg moest.... Nou zit ik dus te twijfelen wat ik moet doen... ik weet het echt niet meer

Waarschijnlijk vinden jullie mij een verwend nest enz (ben ik ook ) Maar wat zouden jullie doen? Ik ben namelijk bang dat ik er spijt van ga krijgen als Viskontie weg gaat, met rijden sluiten we elkaar perfect aan...en met rijden vind je geen fijner paard dan hij....
help me
Laatst bijgewerkt door Karin op 01-08-05 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

Urielle

Re: wat moet ik doen?? :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 10:26

Als ik je zus was zou ik het nu wel stom vinden dat je je alweer bedacht eerlijk gezegd. Nu steekt zij er moeite in en dan besluit je dat je hem toch maar weer wel wilt Misschien kun je nog even toelichten waarom je jaloers wordt op je zus als zij erop zit? Voor het paard an sich, omdat zij lekker aan het rijden is, omdat je zus overweg kan met een paard waar jij volgens eigen zeggen de klik niet mee maakt? Zou je ook jaloers zijn als jij op je nieuwe paard daar reed en je zus met Viskontie?

Als je nog niks had gedaan of gezegd zou ik zeggen dat je door moest zetten, het paard goed aan het lopen moest krijgen en daarna nog eens zien of je hem niet meer wilde. Gedragsproblemen zijn 99 van de 100 keer op te lossen en je paard zal hetzelfde niet zijn als je pony nee, maar je andere nieuw aangekochte paard ook niet.

Maar dus zoals eerder gezegd: om nu weer alles te veranderen? Als je ouders of je zus zijnde zou ik er echt even niet goed van worden!

smurf1988

Re: paard verkopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 10:48

mijn zus heeft er in totaal nu 3x op gereden, en ik weet ook niet precies waarom ik jaloers word, misschien omdat ik er ook heel veel tijd in heb gestopt, dat ik hem alles heb geleerd en dat zij er lekker nu zo op weg rijd...
misschien had ik er eerst beter over na moeten denken voordat ik het tegen mijn ouders ging zeggen , maar goed dat is achter af...

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:01

ja het is altijd moeilijk om zo'n beslissing te maken, maar ik weet niet hoe het met je zus zit.. heeft zij ook een paard? zo niet, waarom houden jullie viskontie niet voor haar, en haal jij je een nieuwe, dan hoef je niet maar jaloers te zijn, want dan heb jij jou paardje en je zus de hare...

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 11:03

zij heeft al een eigen paard, en Viskontie is een behoorlijk klein paardje waar ze eigenlijk te groot voor is...

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:05

Ik zou op zoek gaan naar een nieuw paard of het zo doen als hafjesbokker zegt dan kan je er toch nog van genieten.Maar als het niet klikt tussen jouw en het paard is ook niet goed,volgens mij geeft dat op de duur ook wel problemen sucses ermee

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 13:11

ligt er aan wat je wilt.
voor wedstrijden klinkt dit paard wel goed.
en ja een paard is dan meestal niet zo'n knuffal als een pony zegmaar.
meestal zijn de goede paarden wel wat lastiger op stal en in de omgang.
misschien heb je nog heimwee naar de ponytijd, is de overgang te snel gegaan ofzo, en wellicht heeft het vertrek van je pony er iets mee te maken ja!
maar wil je een recreatie paard ja dan moet je op zoek naar iets anders.
denk ik.

misschiien kan je als je het niet leuk vind om alleen maar met een niet knuffelig paard om te gaan, er een leuke kleine pony bijkopen?
om lekker mee te tutten, is niks mis mee!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:11

Wat is de reden dat je hebt besloten om niet meer op viskontie te willen rijden dan? De stap is gezet, je bent op zoek naar een ander paard maar zodra die nog niet weg is kun je hem toch zelf nog even blijven rijden?

Dan heb je je jaloersheid opgelost, je zus haar paard. Jij nog even viskontie tot ie is verkocht en je een ander heb gevonden.

En trouwens, als het niet klikt met een paard. Dan is het het gewoon niet. Als je er goed tijd en moeite in heb gestopt en je heb gemerkt dat dit gewoon geen paard voor jou is. Leg je er dan ook bij neer. Mocht je zus wel die klik hebben, tja..Logisch dat zij dan ook goed verder kan met jouw basiswerk..Zij is nog even extra gemotiveerd omdat het paard haar meer aanspreekt.

Tuurlijk is zo'n keus lastig, maar wees reeel..Neem er gewoon de tijd voor een paard te vinden dat wel bij je past en waar je wel met plezier mee aan het werk gaat. En inderdaad. Wel een beetje flauw om nu terug te krabbelen..Zet ff door, gun het je zus dat zij wel met plezier viskontie rijd en wacht het allemaal even af..

Succes in ieder geval en ja...Dit is toch echt wel duidelijk een luxe probleem ja..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 19:21

Niet moeilijk doen, paard verkopen en een frisse nieuwe start maken.
Jaloers zijn op je zus is niet nodig, lijkt mij - je kan er immers zelf ook nog op rijden toch?
Of heb je er misschien last van dat je zus ogenschijnlijk wel eenvoudig op het paard rond kan sturen en jij daar veel moeite voor moet doen? Is het je eigen onzekerheid als ruiter waardoor je denkt jaloers te zijn? Is dat het geval, moet je jezelf misschien weer eens in het nekvelletje pakken, want dat is toch ook niet nodig?

Ik gun je snel een ander paard waar je wel je hele hart bij kwijt kunt - waarom ruil je Viskontie niet gewoon op een Arabo-Fries in?