Vliegendenken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auke07

Vliegendenken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 09:48

Omdat mijn paard erg veel last heeft van muggen en vliegen enz. wil ik een vliegendeken kopen!

Ze zit helemaal onder de bulten, over heel haar lichaam, ik wil dus ook een soort gel kopen, spray werkt niet, dat verdampt denk ik te snel...

Heeft iemand ervaringen met een goeie vliegendeken en een gel die goed werkt?

x_horses_x

Re: Vliegendenken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 09:51

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:21

ik heb een bucas vliegendeken
werkt goed

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 11:28

tenemieken schreef:
ik heb een bucas vliegendeken
werkt goed

jup
ik heb 'm ook

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:28

ik heb eentje van Bandiri
met kruissingels en een touwtje onder de starat, en dubbele borstsluiting.

ding zit en blijft perfect zitten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:39

Heb de anky vliegen deken met ook het hals/hoofdstuk en vind het een erg fijne deken

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:50

Ik heb vorige week ook één gekocht, een Harry's Horse, bevalt me tot nu toe erg goed. Die van mij zat dus ook onder de bulten van die muggentroep, en dat trekt nu langzaam weg. Verder gebruik ik homeophatische knoflookolie, helemaal uitgeconcentreerd, 100% knoflook. Het is een heel klein flesje, en je hoeft er maar 1 drupje van door het eten te doen. Heeft 2 functies: Het bloed wordt gezuiverd, en je hebt weinig last van de vliegen.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 12:50

ik heb ook goede ervaringen met de bucas deken.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-05 16:54

bedankt voor de reacties ik ben al ijverig aant googlen
Ik zag een deken van Pagony op Divoza voor €14,95 ( ik heb niet zoveel money @ the moment ) heeft iemand daar ervaringen mee?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:30

bedoel je die netdeken?

zit alleen voor vast, dus 1x rollen en die is kapot of hangt onderste boven op je paard.

neem dan die gewone pagony valencia van ook 14,95 die heeft wel kruissingels en blijft dus beter liggen....

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 17:42

mijn ervaring met de pagony is dat ze heel krap bij de borst zijn en heel erg lang (en dan bedoel ik naar beneden toe lang)
Zelf heb ik nu een S&K en een HH vliegendeken. Die ven S&K is mijn favoriet. Die is steviger, luchtiger en de pasvorm daarvan is mooier. Maar daar moet je wel wat geld voor neerleggen.

Succes

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:36

Mijn HH is al aan gort, en daarn aeen weetherbeeta (ofzo) gekocht. Een speciale uitvoering ofzo (mesh). Die heeft ie al 2 keer kapot gehad in een paar dagen tijd. Gelukkig was ie nog te maken. Vandaag zat er weer een gat in. Het is dat ie niet zonder kan en wil staan, maar anders kreeg ie m niet op! Die HH was trouwens fijner eigelijk.

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:39

hey
een goedkoop deken zou ik niet nemen, zeker niet voor op de wei. Een harry's horse, of een pagony is zo weer stuk.
Investeer liever in een goede bucas (met hals aan vast + vliegenkapje) daar ga je veel meer aan hebben, en je paard of pony ook
xxx

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 19:45

Wat denk je dat die van mij koste? Ik vind 109 euro niet goedkoop, en dat ding was dus ook zo aan gort! Die Harry's Horse heeft ie lang goed gehouden. We weten niet wat er is gebeurd. Maar als deze WB echt niet meer te maken is, koop ik mooi weer een HH voor meneer.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 11:47

ellepel schreef:
bedoel je die netdeken?

zit alleen voor vast, dus 1x rollen en die is kapot of hangt onderste boven op je paard.

neem dan die gewone pagony valencia van ook 14,95 die heeft wel kruissingels en blijft dus beter liggen....

Ik bedoelde die ja, maar ik zie idd dat er helemaal geen kruissingels aan zitten
Die deken die jij bedoelt is wel wat praktischer denk ik, maar zou hij niet warmer zijn als een netdeken? Mijn paard heeft het namelijk nogal vlug warm...

@KimS; ik wil graag een dure en een goede kopen, maar ik heb er even gewoon geen geld voor, vandaar dat ik een wat goedkopere en dan maar een wat mindere kwaliteit..

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-05 11:51

Er staat Vliegendenken in de titel typfoutje.....moet vliegendeken zijn natuurlijk

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:55

Hey!

Als je een goedkope goede deken zoekt, dan heb ik waarschijnlijk wat voor je: Imperial Riding vliegendeken, met kruisingels, borstsluiting en bilkoorden. Zeer stevig en fijne mazen. Speciaal voor Bokt: 24,95 euro INCLUSIEF verzenden

Deze vind ik persoonlijk erg stevig en ligt goed op het paard, dat is toch erg belangrijk in de wei etc.