Ik ga voor de eerste x graszaadhooi voeren aan mijn paarden ze kregen altijd weihooi.Maar het is stukken geodkoper en het schijnt ook goed tezijn.Het zou gaan om engels raaigras is dat goed voor paarden.Zijn er meer die dit voeren aan hun paard .
Engels Raaigras is vetter en er zit meer in dan in gras van onbemest land. Het groeit snel op het land, en kan een paar keer gemaaid worden, naar is dan niet zo grofstengelig als je dat eigenlijk zou willen hebben. Er zijn paarden die er niet zo goed tegen kunnen, en wat vaker koliek kunnen krijgen. Je kunt proberen hoe je paard er op reageerd.
nee ik voer het nu nog niet over een poosje als ze op stal gaan.Maar vorige winters voerde ik altijd 3x perdag weihooi maar dat word elke x duurder dus toen dacht ik ik ga het zo proberen .Zemelen krijgen ze wel altijd in de winter.
Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er in graszaadhooi veel minder voedingsstoffen zitten dan in weidehooi. Maar hoezo voer je zemelen tegen koliek? Als je zorgt voor voldoende ruwvoer en het (eventuele) krachtvoer pas geeft als er een portie ruwvoer inzit, is er geen reden om aan te nemen dat je paard koliek krijgt. Eerder wel door de zemelen.
Van zemelen krijgen ze toch juist geen koliek heb ik altijd begrepen.Ze krijgen naast hooi en zemelen ook nog prestatie bixs en voederbieten .Variatie genoeg volgens mij