Wat zouden jullie geven voor deze??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

velinda

Wat zouden jullie geven voor deze??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 21:49

Zoals de titel al zegt: wat zouden jullie voor deze geven??

http://www.kapaza.be/detail/1180472/3_jarige_merrie.html
foto's staan op site

Mooie 3 jarige merrie te koop:

- +/- 1.66m groot
- zéér mooi gebouwd
- vos
- geen stalgebreken
- heel mooie gangen met een zeer goede sprong
- onbeleerd
- ze heeft alleen langs moederskant papieren:
vader is een jonge niet goedgekeurde hengst, deze zijn vader is Major de la Cour.
de moeder is een dochter van Bon Ami.

Hoop snel iets te horen!! Alvast bedankt!!

Chrissetje

Re: Wat zouden jullie geven voor deze??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 21:51

2500

kuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:00

Is een leuk paardje!! Erg jammer dat er geen volpapier bij zit en dat ze nog onbeleerd is. Zadelmak kan je er meer voor vragen. Daardom ben ik het wel met beautylover eens, ongeveer 2200-2500 euro. Succes met de verkoop!! Kuss

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:13

hangt ervan af of ze is (goed) gekeurd of niet. Zoja, is ze zeker ongeveer 4000 euro waard. Zo niet, zou ik ongeveer 2000 euro bieden. Ze heeft nl geen papier
xxx

Urbs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:18

Jammer dat ze geen papier van vaders kant heeft dit haalt de prijs aardig omlaag, en inderdaad helpt het ook niet dat ze nog onbeleerd is.
Ik zou rond de 2500 - 3000 geven mits ze helemaal goedgekeurd is.

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:24

ja idd ongeveer 2000-2500 euro

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:25

Vind dat nog al een verschil alleen om het keuren KimS Als je er 2000 voor geeft moet ze toch ook goed zijn

Ik vind 2000-2500 mooi geld voor een correcte onbeleerde drie-jarige zonder papier.
Maar als het er een is die de gaten in de grond springt of gruwelijk loopt kan dat natuurlijk zomaar wat meer worden, moeilijk te zeggen via de computer.

velinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 18:43

Ze is goedgekeurd. Bij het vrijspringen komt ze echt goed van de grond af met een mooie techniek. Bedankt voor jullie reacties!!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:25

gomir schreef:
Vind dat nog al een verschil alleen om het keuren KimS Als je er 2000 voor geeft moet ze toch ook goed zijn

Ik vind 2000-2500 mooi geld voor een correcte onbeleerde drie-jarige zonder papier.
Maar als het er een is die de gaten in de grond springt of gruwelijk loopt kan dat natuurlijk zomaar wat meer worden, moeilijk te zeggen via de computer.

ja tuurlijk moet ze dan niet erg ziek zijn ofzo, maar er is wel degelijk een verschil hoor. Hier in belgië toch Onder de 5000 euro koop je een leuk paard waar je basissport mee kan doen, maar waar zeer dikwijls toch een (klein) mankement aanzit. vanaf zo'n 7500 euro heb je pas een degelijk dressuur (of spring) paard waar je de sport mee in kan, waar een goed papier bijzit én die klinisch en röntgenologisch volledig in orde is.
Ik heb nu twee jaar gewerkt als groom, zowel op springstal als op dressuurstal, dus ik weet nu wel al wat van de prijzen. En elke keer opnieuw komen mensen bedrogen uit met goedkope paarden. Natuurlijk heb je uitzonderingen, maar je moet wel steeds goed uitkijken.

Dit paard is blijkbaar helemaal goedgekeurd, dus dan is het een koopje als jullie ze schatten op zo'n 2500 euro. Natuurlijk als ze haar kan kopen voor deze prijs, heeft ze een leuk paard voor weinig geld!
xxx

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 21:55

Ik vind de prijs wat zeggen over de kwaliteit van het paard, niet over de gezondheid. Ieder paard moet gezond zijn, anders laat ik ze staan. Paard kan voor 2500 euro wel helemaal goed zijn, maar als het dan niets is voor de sport vind ik het nog steeds te duur

Ik draai ook al ruim 2 jaar mee op verschillende stallen en weet ook wel dat je voor kwaliteit betaald. Maar die kwaliteit zit dan meestal in de capaciteiten en werkbaarheid en niet in de gezondheid.

Maar we gaan off-topic