Mijn ene paardje gaat binnenkort voor de wagen, ben jammer genoeg nog steeds aan het wachten totdat de trailer klaar is en we kunnen beginnen. Nou is zijn karakter niet echt makkelijk. Hij is echt een hengst, hij is braaf bij mij maar zodra je hem de ruimte geeft zal hij er misbruik van maken. Hij wil heel erg graag werken en is dan ook het super blij. Ik moet hem vaak terug fluiten omdat hij zichzelf anders overwerkt.
Mijn jaarling heb ik er als veulen bij gekocht met het oog op de toekomst om twee span mee te gaan rijden. Maar zijn karakter is totaal het tegenovergestelde. Hij is knuffelig en super lief. Een klein kind kan ik er mee alleen laten. Hij is echt lui en wil echt niet werken. Zelfs het meelopen doet hij nog niet normaal. Behalve als het richting eten is of zijn hooi. Hij is dus gewoon super lui en die andere wil dus zeker graag werken.
Aan de ene kan heb ik zoiets van misschien heft het elkaar goed op. Dat de oudste wat rustiger word en de jongste wat meer pit krijgt. Maar andere kant vraag ik me af of dat wel gaat werken als ze zo verschillend zijn. Ik weet dat het nog even duurt voordat het zover is maar ben toch wel erg benieuwd wat jullie daar van denken.