Invullen Paspoort registratieformulier... Hulp Gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikkitje

Invullen Paspoort registratieformulier... Hulp Gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 22:00

Ik heb een mini-shetland pony en voor de aller eerste keer in m'n leven moet ik zo'n formulier invullen, met alle moeite vandien. Ik ben namelijk van plan om binnenkort keuringen met hem te gaan lopen en het invullen moet nu echt !

Even wat informatie over mijn kleintje:
Afstamming is niet bekend, hij heeft geen eerdere indentificatiepapier of registratiebewijzen.

1este vraag:
Wat is het levensnummer ?

2ede Vraag:
Er wordt gevraagd of zijn kleur , signalement, brandmerk of tatoeagenummer in overeenstemming zijn met het registratiebewijs?
Is dat de bovenstaande informatie ( stamboeknaam, sportnaam enz. ) of is dat de info op een eerder registratiebewijs?

3ede Vraag:
Eerst wordt er al gevraagd om informatie over kleur, geslacht enz. En dan wordt er een tweede keer gevraagd om kleur: , aftekening:, Hoofd: , afstamming: ( gewoon onbekend invullen toch ? ) en overig: ,
Moet ik deze vragen gewoon invullen? ( volgens mij is dit het signalement bij diefstal enz. ?

Waren ze...
Het zullen voor jullie wel hele normale dingen zijn, maar ik ben hier helemaal nieuw in , dus vandaar...

Hartelijk bedankt !

crazycactus

Re: Invullen Paspoort registratieformulier... Hulp Gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:15

1.Levensnummer krijg je van het PVE
2. Is je pony ingeschreven bij het stamboek?? En zo ja zijn de gegevens correct, m.a.w. ze willen nagaan of de pony van het paspoort ook echt de pony van het stamboek is.
3. Gewoon alles invullen, ook al staat het er dubbel. Dan moeten zij maar een beetje meer lezen;)

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 22:17

Oké, nee pony staat niet ingeschreven bij het stamboek... dat wil ik hierna juist gaan doen ...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:19

Maar weet je de afstamming wel? Want dat komt ook in het paspoort.

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 22:35

Afstamming is onbekend
Vorige eigenaresse had deze niet... dus.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:31

Kun je niet beter contact opnemen met het stamboek waar je hem ingeschreven wilt hebben? Dan kunnen zíj meteen ook een paspoort aanmaken waar de gegevens van het stamboek dan meteen instaan. Anders heb je straks een 'blanco' paspoort, waar meteen al een aantal registratiegegevens niet van kloppen, omdat je daarná je paard bij een stamboek hebt ingeschreven. En een paspoort naderhand wijzigen kan bij mijn weten niet.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:39

Is je pony wel getatoueerd/gechipt en heb je een paspoort???
Dan kan je toch gewoon de gegevens overschrijven uit je paspoort??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 12:53

Vraag je nu een paspoort aan via het stamboek (NMPRS), of gewoon bij de KNHS? Want ik heb voor mijn papierloze shet ook bij het NMPRS een paspoort aangevraagd, en daan kreeg ik helemaal niet dit soort vragen.

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 13:46

Hij is gechipt door de dierenarts meteen nadat hij van mij was, de oude eigenaar had geen chip in laten brengen, hij heeft geen andere oude chips, dus ook geen paspoort, ook geen tatoeagenummers of ander van dat.
Dit is dus écht de allereerste keer dat ik hem ga laten registreren... maar door een onvoorziene snelle verhuising van stal had ik destijds geen tijd en ze moeten gechipt zijn bij het vervoeren dus vandaar.
En het was geen bepaald kort ritje, helemaal van Amsterdam naar Petten...

Ik ga hem laten inschrijven bij het Shetland Pony Stamboek (SPS). Ik zal dan wel eerst eens contact met hen opnemen.
Hoe zit dat eigenlijk kun je nu eigenlijk zelf kiezen waar je hem in laat schrijven ( NMPRS of SPS ? ) en hoe gaat dat verder in zijn werk?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:33

Ik denk dat het Shetland Stamboek geen ponies zonder afstamming toelaat. Dat is al jaren een gesloten stamboek, bij mijn weten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 14:45

De aftekeningen moeten door je DA ingevuld worden dacht ik. Bel anders gewoon de KNHS even op. dat heb ik toen ook gedaan.

Nikkitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 15:25

Ok, maar de aftekeningen kunnen niet meer door dezelfde dierenarts ingevuld worden tenzij die bereid is een heel groot aantal kilometers te rijden.
Hij heeft wel het één en ander ingevuld.
Het NMPRS neemt toch nog wel nieuwe pony's aan?