omdat ik dan vind dat m'n verzorgpaard rustiger in haar mond is
maar is dit nou slecht??
(PS: ik ga verhuizen, dus lees alleen vandaag de reacties nog, en dan over 3 maanden wel weer
) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) 
daarom vind ik de neusriem overbodig
Lusitana schreef:Neusriem kan er af.
Stabiliteit moet verzorgd worden door de handen ruiter en niet door een neusriem. Met neusriem kan het bit evengoed door de mond getrokken worden, hoor. De neusriem zorgt vaak voor meer ellende dan men door heeft.
a
Rieja schreef:Ik redeneer trouwens wel volledig vanuit het engelse systeem. Is het niet zo dat er in de westernsport ook hele andere bitten gebruikt worden die door scharen en dat soort dingen ook van zichzelf stabieler liggen?
), dus ja, je kan gerust je neusriem eraf halen hoor
crazycactus schreef:Bij westernbitten zit er een kinriempje aanvast. Dan krijg je ook niet zo gauw het bit door de mond. Maar alles is mogelijk........
Lusitana schreef:Neusriem kan er af. Stabiliteit moet verzorgd worden door de handen ruiter en niet door een neusriem. Met neusriem kan het bit evengoed door de mond getrokken worden, hoor. De neusriem zorgt vaak voor meer ellende dan men door heeft.
a
patsur schreef:vraag het je instructrice. Ik neem aan dat het bit losser in de mond ligt, die neusriemen zijn er niet voor niets!