butox of andere middelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rijlaarsdam

butox of andere middelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 19:03

hi iedereen!!
hier weer eens een teken van leven van mij.

ik heb een vraagje hebben jullie ervaring met butoxm of andere pouron achtige anti vliegen middelen?? zoja hoe zijn die en hoe en waar kan ik er aan komen, weet dat het eigelijk niet mag maar in nerderland, dus misschien is er helemaal niet aan te komen!

nou ik hoor het wel!

groetjes mac, kvika en pretta!!

Memuska

Re: butox of andere middelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 19:20

Butox is hier in België gewoon te verkrijgen via de DA. Tenminste, daar halen wij het toch Ze zei ons dat het absoluut geen kwaad kan voor paarden, maar dat je het beter niet gebruikt bij dragende/zogende merries.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-05 20:32

weet dat het hier in nerderland verboden is helaas dus. maar misschien hebben andere mensen iets gevonden wat er op lijkt of weten ze hoe je er nog wel aan kan komen.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 08:35

Pouron is gewoon verkrijgbaar in Nederland, maar als ik zo'n waarschuwingskruis op een verpakking zie, heb ik ineens niet zoveel zin meer om dat over m'n paard te gieten. Is dat raar?

Bovendien vind ik het absurd duur, en mag je paard niet nat worden als je het gebruikt hebt. Dus niet even flink afspuiten na het werk, niet in de regen buiten etc want dan vermindert de werking.

Ik vind het troep die niet op een paardenlijf thuishoort.

Xox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 16:03

Ik gebruik al jaren Butox voor de paarden. het helpt super goed tegen muggen en ook tegen teken!!!!. Ze bijten nog wel toe maar zijn gelijk dood. Ik haal het in Duitsland en daar kost het rond de 15 euro. Ook mijn da gebruikt het voor haar paarden. Het is absoluut veilig voor paarden. Je moet het paard allen de eerste uren na het opgieten niet in de zon zetten daar dan het haar kan verkleuren. Bij regen en afspuiten is er geen probleem na de eerste dag. Het is gewoon 6 weken werkzaam,