Diagonaal kreupel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Crista

Diagonaal kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 18:23

hallo,

kreeg vandaag van mijn zus een berichtje dat ons paard kreupel is.
maar niet zomaar kreupel, nee aan 2 benen, rechts voor en links achter. het was niet heel ernstig maar we geven haar toch maar een paar daagjes rust.
maar nu vroeg ik me af hoe dit zou kunnen komen, ik weet heus wel de kreupelheid door echt vanalles kan komen.
maar vind het zo raar dat ze rechts voor en links achter tegelijk kreupel is, zou dit een spieren kwestie zijn? of misschien toch alleen een beetje verstapt?

Gr. Crista

N0_Limit

Re: Diagonaal kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:15

Mijn mini-appaloosa had een keer alle vier zijn benen kreupel maar dat kwam omdat hij bij de dierenarts in blinde paniek raakte erg vervelend,, maar dat van jouwn paard kan ook verschillende reden hebben,, maar waar stond je paard in het weiland/stal dat zou ook helpen met het beantwoorden van je vraag

babbet_gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:22

heey

het kan vaak vanalles zijn, als het zo is als je zegt, maar echt minimaal kreupel, zal het waarschijnlijk wel meevallen.

soms is het ook wel zo, dat een spiertje koud is en dat je juist moet doorrijden en dan gaat het zo weer over.

het kan ook zijn doordat ze zich even heeft verstapt. je kan wel even in haar hoef kijken, of er niks met haar straal is o.i.d. of even voelen aan de benen of ze ook dikker of warmer zijn

xxx

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:09

het gebeurd vaak dat een paard diagonaal kreupel word.
als het bevoorbeeld links voor zit kan rechtsachter meedoen terwijl vaak het probleem echt in dat voorbeen zit.
kijk het een paar dagen aan en duurt het te lang laat de da dan maar even kijken.
het kan echt overal vandaan komen.