Paard aan de lijn? Goede manier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Paard aan de lijn? Goede manier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 17:30

Josje heeft nu 2 maanden op het land gestaan en misschien 1 keer in de week een stukje gereden... Ze is dus hardstikke dik! Maar ik maak me een beetje ongerust want ze is aan de zijkanten van haar schof zegmaar ingevallen en bij haar kont ook, wel spieren naast haar staart (billen dus) maar komt dat wel weer goed?(is dat gewoon dat haar spieren daar ingevallen zijn ofzo?) Maar haar buik van onder is ontzettend groot!! Echt een grasbuik dus... Ik heb helaas geen foto.

Maar morgen gaat ze weer op stal, er is wel weide gang maar hoe zet ik haar eerlijk op dieet?
Ze voeren: 2 keer per dag ¾ kilo sportbrok van subli en dan krijgt ze na het rijden ½ kilo musli met kruiden, ook van subli.. en dan krijgt ze nog 2 keer per dag hooi. Ze staat op houtsnippers.

Het eerste weekje ben ik van plan om rustig het werk weer op te bouwen en dan weer lekker trainen enzo.

gr. roos

Unicorn21

Re: Paard aan de lijn? Goede manier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:54

Hai!

De hoeveelheid die een paard te eten krijgt hangt grotendeels af hoe hardt en veel ze werkt...Als je haar gemiddeld een uur per dag traint en of rijdt, is deze hoeveelheid voldoende. Om wat sneller van die grasbuik af te komen kun je haar ook longeren aan een pessoa tuig. Zorg dan wel dat hij voor niet te laag is ingesteld!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

grtjs!

Unicorn

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 18:04

Bedankt, maar het probleem is dat ik dat niet heb Heb je misschien een tip dat zonder een pessoa teugel kan? Ja ik ben van plan om haar idd. 1 uur te per dag te rijden.

gr. roos

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:26

vervang 1x krachtvoer door een plak hooi.
verder gewoon je rijden weer oppakken, dan komt t wel goed,