zijn dit goede afspraken over verzorgpony rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

susan_opel

zijn dit goede afspraken over verzorgpony rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 15:26

wij willen onze verzorgsters op de pony laten rijden
maar er zijn een paar problemen;

- er zijn 3 verzorgsters en maar 1 pony om te rijden
- er is geen bak dus er moet in het weiland gereden worden, maar het is niet de bedoeling dat het weiland daardoor kaal wordt.

dus ik had het zo bedacht om hun deze regels te geven;

- per persoon max. 15 minuten rijden nadat alles gedaan is ( dus de mest opgeruimd en beide pony´s gepoetst zijn)
- max. 3 keer per week rijden
- pony na het rijden goed uitstappen
- na het rijden hoeven uitkrabben
- niet continue draven en galloperen
- geen anderen erop laten rijden

wat vinden jullie hiervan , moet ik er nog meer dingen bijzetten of dingen veranderen.

Marchador

Re: zijn dit goede afspraken over verzorgpony rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:35

Naar mijn idee zijn het goede regels.
Is er niet van het weiland een stukje dat je kan afzetten om daarin te rijden, zo wordt niet al het land vertrapt en kan er toch gereden worden.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:36

ik denk persoonlijk dat je ze beter in plaats van allemaal 3x per week een kwartier te laten rijden je ze beter alle 3 1 x per week langer kunt later rijden. Zo is het voor de verzorgsters leuker en en kun je met het paard ook wat meer. Want met een kwartiertje heb je hem net ingestapt pas daarna kun je echt gaan werken.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 15:41

de pony´s staan sinds gisteren in een nieuwe wei waar ze maar tijdelijk in mogen staan tot hun eigen weiland aangegroeid is. en het is dus niet de bedoeling dat dat weiland kapot gelopen wordt. hun eigen wei hebben ze met rijden ook al kapot gelopen en het is niet groot genoeg om er een stuk van af te zetten. wij hadden dat weiland in 3 stukken verdeeld en in 1 week is 1 zo´n stuk helemaal kaal. ook trekt 1 van de 2 de wortels van het gras mee uit de grond waardoor er al kale plekken komen dus als er dan ook nog kale plekken van het rijden komen blijft er helemaal niet veel meer over

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 15:45

klopt, maar dan krijg je dat ze nog maar 1 keer per week komen omdat ze dan mogen rijden. de pony´s zijn van mijn vader en hij vindt dat een verzorgster er is om te verzorgen en niet om te rijden. dus het heeft al lang geduurt voordat ik hem zover kreeg dat ze mogen gaan rijden. maar dat komt omdat onze eerste verzorgsters kwamen en dan gelijk gingen rijden en dan waren ze weg en dat wil hij voorkomen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:48

misschien zou je nog kunnen toevoegen, niet rijden in de regen of als het net heeft geregent.
Ik denk dat dat ook wel een stuk scheelt met het vertrappen van het land, dan is het land zacht.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 17:40

dat zal ik er bij zetten

moonshine88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:47

Ik zou wel doen Zoals xkusssx zei allemaal een keer in de week rijden. Want een kwartiertje is echt niets. Voordat je steeds de beugels op maat hebt voor de volgende.....
Lijkt me fijner voor de pony dan om het kwartier een ander erop.

Misschien erbij zettenof ze wel of niet op buitenrit mogen, cap op??

bigbenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 17:51

is er altijd toezicht zo nee zet er bij dat ze moeten bellen als er iets is

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 18:03

maar als ze alledrie op dezelfde dag willen rijden dan moet dan beesie wel heel erg lang lopen, en dat is ie niet gewent. want straks als de scholen weer beginnen komen ze volgens mij allemaal op woensdag in elk geval

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 18:07

er is niet continue toezicht , maar ze weten dat als er iets gebeurt ze naar de boerdrij toe moeten van wie de weilanden zijn. dat hebben we al tegen ze gezegt toen ze voor het eerst kwamen omdat er nog een hengst bij staat die nog wel eens naar je wilt schoppen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:08

'vaste rijdagen maken'
Lijkt me dan een goede oplossing

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:12

idd vaste rijdagen maken, opzoek naar een veldje in de buurt waar ze kunnen rijden(of parkje ofzo, zijn er zat in&om eindhoven) of laat ze een buitenritje maken

kwartiertje zou je aan kunnen houden als ze strax als de scholen beginnen idd alleen op woenmsdagmiddag+weekend kunnen, maar zeker in de vakantie lijkt het me leuker als ze ieder een vaste dag hebben waarop ze wat langer kunnen rijden

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:14

Ja dat lijkt mij ook het beste idee. Vaste rijdagen, om de dag ofzo en dan een max afspreken dat ze mogen rijden. 3 kwartier ofzo. Natuurlijk heb je dan altijd dat er minstens eentje door de week moet rijden, maar misschien kan je dat per maand laten wisselen als ze daar over gaan protesteren. Hun dagen verschuiven bedoel ik.

Tja, en als ze wel alledrie op dezelfde dag willen rijden dan is dat hun probleem toch? Gewoon afspreken dat de pony 3x per week 3 kwartier per keer mag lopen, of ze dan 1 persoon laten rijden of alledrie een stukje is dan niet zo van belang.

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 18:19

aan vaste rijdagen heb ik ook gedacht. maar omdat 1 verzorgster heel de vakantie weg is vindt ik het moeilijk om dat voor haar te beslissen. zeker omdat zij er eerder was als de andere 2. wel kan ik het alvast voor deze vakantie afspreken maar omdat de andere 2 (manonneke en melanie__b) vriendinnen zijn die meestal samen komen wordt dat denk ik ook wel moeilijk

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:43

hoi! ik vind de punten die je al hebt geschreven goed, vaste rijdagen, maar dan niet dat we alledrie op dezelfde dag rijden, want zoals je zelf al zegt is hij dat niet gewend als we zolang rijden.
en niet rijden als het regent of geregent heeft, vind ik ook een goeie.
en het verzorgen moet er zeker niet onder lijden.

aliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:52

ieder vaste dagen is denk ik ook beter omdat een kwartiertje idd niets is,de eerste die erop moet die kan alleen los rijden en beetje draven!
de andere doet draven en galoperen en de laatste moet er ook aan denken dat die uit moet stappen minimaal 10 min!;)