Koper, pfffff Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Let_be

Koper, pfffff Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 10:36

Tsja ik ben al 2jaar aan t experimenteren met vooral mijn koperen beugels.

Gisteren gewoon geprobeerd en ze hebben de hele nacht in de cola gelegen! Maar nu waren ze nogal rood, haha, ik schrok me rot, ik denk als ik er dat maar af krijg!

Nou ben ik met koperpoets bezig (van kruidvat) en het rode is weg en ze worden mooier, maar ik wil ze SUPER mooi!

Zodat ik het niet elke keer met wedstrijd weer opnieuw uitgebreid moet doen, want ik vind het zonde als ze zo donker worden enzo.

Heeft iemand niet DÉ TIP?

Ik had net zelfs idee, van kan ik er niks overheen spuiten ofzo, zodat ze niet meer zo snel vies worden?

Groetjes Tamara

ellepel

Re: Koper, pfffff Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:26

tandpasta!!!!

serieus, gewoon tandenborstel nemen, tandpasta erop en poetsen maar!!!
alleen heb je dna wel een klein risico dat e rminimale krasjes op komen.

misschien het idee om doorzichtige nagellak erop doen? worden ze ook niet vies...

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 11:32

tandpasta is toch helemaal niet zo sterk/chemis als koperpoets en cola?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:34

Ik zou het echt niet weten, ik rijd niet met koper om die reden maar zie hier de ruiters voor elk concours fanatiek met koperpoets aan de gang.... tandpasta gebruiken wij voor RVS en voor trensjes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:22

Commandant nr 4.
Helaas kan ik je wel vertellen dat je iedere keer je beugels opnieuw moet poetsen. Koper slaat na een dag al uit. Wij rijden aangespannen met kopertuigen, en zijn voor iedere wedstrijd 2 uur koper aan het poetsen. Als het anders kon hadden wij het allang gedaan!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 20:28

Brasso.
Of Nev'r Dull.
Afbeelding
Zijn poetswatten, werkt heel goed en makkelijk, blijft ook niet in de kleine hoekjes zitten.

Maar je zult moeten blijven poetsen, daar ontkom je niet aan. Als je het regelmatig doet, dan is het wel minder werk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 09:27

Na het poetsen kleurloze tectyl, wat je als antiroest voor auto's gebruikt, erop spuiten. Ik gebruik het op niet-roestvrije gespen ed, of het ook op koper werkt weet ik niet uit ervaring, maar ik denk dat het de moeite van het proberen waard is.
Je kunt tectyl weer verwijderen met thinner, mocht het niet werken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:00

Ibbel schreef:
Na het poetsen kleurloze tectyl, wat je als antiroest voor auto's gebruikt, erop spuiten. Ik gebruik het op niet-roestvrije gespen ed, of het ook op koper werkt weet ik niet uit ervaring, maar ik denk dat het de moeite van het proberen waard is.
Je kunt tectyl weer verwijderen met thinner, mocht het niet werken.

Yep, en die is hier bij de lokale automaterialenhandel in de aanbieding

Messing (Lijkt met stug dat je KOPEREN beugels hebt) verkleurt enigsinds. Wil je per-se die gele hoogglans van het messing behouden, dan zul je moeten poetsen. Al die flauwekul als cola en zo is gezwam in de ruimte, dat werkt niet hiervoor. Blanke lak werkt ook, maar neem dan wel de goede, die van Sikkens die ook bij de watersport wordt gebruikt (kost een vermogen).
Tja, wie mooi wil zijn, moet pijn lijden, of heel hard werken.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 10:03

je beugels een keer goed poetsen en daarna gelijk in de spuitlak zetten. [blanke lak]
werkt super.