Manege beginnen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jazz-fan

Manege beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 06:59

Als men een manege wil beginnen. Dan moet men zeker diploma's hebben toch? en moet men nog bij een of andere bond zijn aangesloten? Als men van de locatie waar ze nu zitten een manege willen maken dan moet zeker ook het bestemmingsplan van die locatie verandert worden toch?

Oregon

Re: Manege beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 07:06

In principe hoef je volgens mij geen diploma's te hebben om een manege te beginnen. Erg handig is het wel. Wel moeten er bepaalde diploma's in het bedrijf aanwezig zijn. Denk hierbij aan BHV (bedrijfshulpverlening) Orun en een diploma die ervoor zorgt dat je een kantine mag hebben. Misschien zijn er zelfs wel meer diploma's. De rest van wat je zegt klopt idd.

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 08:22

moet je manege nog ergens bij aangesloten zijn?

Oregon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 04:41

Volgens mij wel. Ik denk dat je daarover informatie kunt krijgen bij de FNRS

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 11:01

en wat je vooral moet hebben is een enorme zak met geld, een bank die je onbeperkt krediet wil verlenen, en nooit naar de winst en verlies rekeningen vraagt.
een boekhouder die heel kreatief kan boekhouden voor het geval je bank wel naar de winst en verlies rekeningen vraagt.
zorgen dat je paarden krijgt die nooit ziek zijn of kreupel en weinig eten nodig hebben.
in alle andere gevallen zou ik er niet aan beginnen of je moet inderdaad een enorme zak met geld hebben.
en zorg datje in een gebied woont waar geen andere manege's in de buurt zitten waar geen boeren zitten die stalling aan bieden voor heel weinig zodat je je stallen voor ¾ vol kan zetten met pensionpaarden zodat zij jou paarden bekostigen in voer, strooisel en dierenarts/hoefsmid kosten.