transport van zuid spanje naar rotterdam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

transport van zuid spanje naar rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 21:10

hey hallo allemaal...

mijn tante woont in zuid spanje en die dr vriend heeft een andalusiër..alleen hij word niet egt goed verzorgd door haar vriend..staat vaak binnen..te laat naar de smit..te mager..noem maar op..

nou vind mn tante dat hij beter af bij mij is en wilt ze hem naar nederland laten transporteren..

hij heeft een bepaalde allergie van een soort bloem hier in spanje..daar word hij nu voor behandeld..

wie kan mij helpen met info over transport...en wie heeft hier ervaring mee en wilt die met mij delen..

de reis loopt van MALAGA (zuid-spanje) naar nederland of evt belgie als dat veel goedkoper is.
dan halen we hem zelf op in belgië

wie weet welke eisen er nog meer zijn om hem over de grens in NL. te krijgen...gezondheidsverklaring enz...

ik hoop snel iets van iemand te horen....

groetjes sharona

ikke

Re: transport van zuid spanje naar rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:58

Even je dierenarts bellen. Die weet van de hoed en de rand.
Kennis van mij heeft het dit voorjaar nog gedaan, met het vliegtuig, geen centje pijn. Ze is wel dierenarts, dus ze weet welke regels er gelden.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:01

Gewoon eens even wat transportbedrijven bellen die kunnen je een hoop vertellen.
Kies wel een voor een bedrijf met een goede naam en niet voor zo'n goedkope spaanse transporteur. Wij hebben een keer een paard uit Spanje gekregen die volledig uitgedroogd en spierbevangen van de vrachtwagen kwam door slecht verzorging.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:05

ow ja oke... thnx.. ik zit nu in spanje maar dan bel ik de dierenarts wel als ik thuis ben...
ik heb het zelf het liefst over de weg..omdat ik de kosten van een transport met vliegtuig gewoonweg niet kan betalen..
ik ga ook vanaf hier ff na wat de eisen zijn en evt de kosten als ik het van uit hier regel...
iig bednakt voor je reactie...

ik wacht op meer

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:06

ja daarom de mensen in spanje vertrouw ik ook niet egt..daarom liever vanuit NL..
wie heeft er voor mij namen van goeie transport bedrijven?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:11

Wat te denken van zelf doen? Gewoon trailer achter de, dikke, auto en rijden maar. Als je een goede combi hebt, kun je het wel doen. Vrachtauto is beter en comfortabeler, maar die moet je wel hebben.
Als je een beetje tactisch een adresje zoekt in midden-frankrijk, dan doe je het in twee dagen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:17

Wij hebben heel lang geleden daar een keer over nagedacht maar destijds was een transporteur goedkoper dan heen en weer rijden.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 22:20

nou zowiezo doe ik het niet in twee dagen dat kan ik dat paard niet aan doen... hij is al niet veel gewent en ik wil dat tie onderweg een paar keer rust en zn benen strekt...
zelf is geen optie... dan wil mn pa niet...
ik vind het niet erg om dr voor te betalen..als hij maar goed behandeld word.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:52

pb idra eens zij heeft haar paard ook uit spanej laten komen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 06:52

Stel deze vraag maar eens op het lusitanoforum. Daar zitten verschillende fokkers/importeurs van lusitano's en Andalusiërs. Zij weten welke transportbedrijven betrouwbaar en goed zijn. Dit is de link:
http://www.lusitano-nederland.nl/Forum/

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 06:56

Promessa schreef:
hij is al niet veel gewent en ik wil dat tie onderweg een paar keer rust en zn benen strekt....

Je denkt toch niet dat een transporteur onderweg stopt en je paard z'n benen laat strekken? Hij moet (verplicht) regelmatig stoppen om water en voer te geven (en als het een goeie is doet-ie dat ook), maar die knollen komen echt niet van de vrachtwagen af hoor.

Zelf heb ik goede ervaringen met Potijk Paardentransport BV. Delmaweg 6, 7678 RL Geesteren. Tel: 0546 - 631975.
Ik heb echter geen idee of die regelmatig op Zuid Spanje rijdt.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 09:22

ik heb potijk al een mailtje gestuurd iig bedankt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:39

Als hij zijn 'tarjeta sanitaria' in orde heeft, dat is de groene kaart, dan is verder niets nodig.

Weet je zeker dat dit paard het in NL beter gaat krijgen? Klimaat , ruwvoer en ruimte zijn hier bepaald niet paardonvriendelijk. Of dat paard ook die trip erg prettig gaat vinden???
Ik weet niet hoe dat paard staat hier, maar weidegang is in NL een tweesnijdend zwaard. Áls die er al is, is het doorgaans een voor een hier opgegroeid paard een véél te rijke wei en is hoefbevangenheid geen uitzondering.
Wat wil je er verder mee gaan doen daar en wat als die vriend weer gewoon een ander paard koopt?
Kunnen jullie niet veel effectiever en voor het paard beter proberen het dier híer wat te helpen? Als dat al nodig is; mager is veel gezonder dan dik bijvoorbeeld.

Vervoerders hier moeten aan dezelfde EG-regels voldoen als die in NL.

Niet echt ingewikkeld dit.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 09:42

PeruaansePas schreef:
Stel deze vraag maar eens op het lusitanoforum. Daar zitten verschillende fokkers/importeurs van lusitano's en Andalusiërs. Zij weten welke transportbedrijven betrouwbaar en goed zijn. Dit is de link:
http://www.lusitano-nederland.nl/Forum/

thnx..
ik heb me ingelogd en ben rond gaan vragen

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 09:46

@ Huertecillä: ja ikw eet bijna zeker dat hij het bij mij beter krijgt.hij is allergies voor een bloem hier en die hebben we niet in NL. ten tweede krijgt hij bij mij meer aandacht en beweging..nu staat tie maar in zn stalletjes en komt er uit als ik in spanje ben. dat paardje heeft aandacht en liefde nodig.
en dat eten is een kwestie van wennen..hij krijgt nu elke dag haver..maar dat is in het begin gewoon langzaam aan mengen en afbouwen.

de ruimte die dit paard nu heeft..is in nederland beter..hij staat in en stalletje van 3x3 en mag blij zijn als tie dr om de zovel dagen ffies uitkom.

ik ben nu in spanje dus ik zal de dierenarts bellen om te vragen of zijn 'tarjeta sanitaria' in orde is.

bednakt voor je reactie iig

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 09:54

Ik zou in ieder geval als je het paard zelf vervoerd niet het paard in en uit de trailer halen om de benen te strekken.
Want denk je echt dat je een paard na zo'n lange rit weer makkelijk op de trailer krijgt?
Die willen op een gegeven moment de trailer niet gelijk weer op!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-05 10:01

ja oke daar heb je gelijk in...
maar ik vervoer hem niet zelf..of ik zou met iemand kunnen meerijden..
ik heb nu contact met een paar mensen die hun paard eind augustus in portugal gaan halen..

wie heeft er ervaring met dit bedrijf??? ----- BS Horse Service
daar heb ik contact mee en die gaan binnenkort naar estepona en dan kan die miss mee...

wie weet of hun goed zijn?