Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
El_vis schreef:nou ik zal effen het gigantisch verbetern Noekje
Namelijk, van nature is een paard een prooi-dier (prey-animal) en de mens is van nature een roof-dier(preditor) (dat ligt aan dat wij vlees eten en aan de manier op hoe we dingen oplossen met agressie enzo. zal ik maar even zeggen en aan dat onze ogen aan de voorkant van ons hoofd zitten inplaats van aan de zijkant enzo.) Dus zolang als jij je als een roof-dier gedraagd zal je paard je ook zo zien. dus je moet niet je negatieve emoties laten zien! dus, laat het niet zien als je boos bent of gefrustreerd, bijv. jij vraagt je paard achterwaards te gaan en in plaats van dat te doen doet hij niks of gaat juist naar voren. word dan niet boos maar lach er gewoonweg om, denk eraan dat het JOU fout is in plaats van die van je pony, want jij hebt hem verkeerd duidelijk gemaakt wat ie moet doen. dus lach erom en probeer het nog eens, blijf altijd vriendelijk kijken! dat is heeeeel belangrijk.
En doe niet aan straffen in de zin van; oh hij bijt, dat mag nie dus dan krijgt hij een tik. wat de pony dan zal gaan doen is; oh ik moet mezelf aanleren om te bijten en voordat ik een klap kan krijgen ga ik er vandoor.
Zorg er gewoon voor dat je je pony voor bent op deze manier dus; in plaats van dat je je poony mept.;
Je pony gaat jou bijten dus intussen trek je je elleboog uit. en niet boos doen ofzo maar gewoon doen alsof dat er niks mee te maken had met dat hij wilde gaan bijten, dus gewoon doen alsof je moet gapen en je armen uitstrekt, dan zal die pony denken dat het zijn eigen schuld is en dat dus niet meer proberen omdat het toch nie werkt.
Kortom zorg er voor dat je NOOIT echt NOOIT boos word! als je dat toch word, stop gelijk met waar je mee bezig bent, en laat je pony met rust totdat je weer ''normaal'' bent.
Als je meer info wilt moet je me maar even pb''en hoor,
Succes
Groetjes Elvira (ik ga nie alles wat ik weet hier neerzetten namelijk)
Urielle schreef:He Mariek hou je mond, ik ga pmen want volgens mij kan ik hier nog wat van leren
Urielle schreef:dan moet je ook een alternatief aanbieden vind ik
Mariek87 schreef:Urielle schreef:In een kudde is rangorde, en die zal jij ook moeten bepalen.dan moet je ook een alternatief aanbieden vind ik
Mariek87 schreef:Urielle schreef:dan moet je ook een alternatief aanbieden vind ik
Dan zal ik bij deze een alternatief aanbieden.
Vergeet het hele jager en prooi idee, het is niet de bedoeling dat jouw paard jou als gelijke ziet, dan zal hij altijd een loopje met je kunnen nemen.
In een kudde is rangorde, en die zal jij ook moeten bepalen.
Te weten: Jij eerst, dan hij.
En daarvoor is af en toe een flinke tik nodig!
myracara schreef:paarden vallen alleen aan bij levensgevaar.