Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Waarom zou je hem hengst laten, krijg ja naar mate hij ouder word toch meer problemen mee, en kan hij niet bij andere paarden de wei in etc etc... Citaat:krijg ja naar mate hij ouder word toch meer problemen mee, en kan hij niet bij andere paarden de wei in etc etc...
) en hem veel ruimte te geven aan de kant waar hij wel heen moet. Altijd goed je positie kiezen.)
. Heb ik bij mijn paardje ook gedaan. Lusitana schreef:Even iets heel anders: Hoe oud ben je zelf? Volgens de wet mag iemand van onder de 18 niet een hengst hanteren. (Je mag wel een hengst rijden, maar dat gaat natuurlijk niet bij een 2 jarige ).
Lusitana schreef:Even iets heel anders: Hoe oud ben je zelf? Volgens de wet mag iemand van onder de 18 niet een hengst hanteren. (Je mag wel een hengst rijden, maar dat gaat natuurlijk niet bij een 2 jarige ).

crossmonster schreef:lekker in de wei gooien met soort genootjes !!!
zelf niet gaan liggen emmeren, als ie dalijk oud genoeg is om te rijden, heb je een verwend lastig dier .!
Lusitana schreef:Even iets heel anders: Hoe oud ben je zelf? Volgens de wet mag iemand van onder de 18 niet een hengst hanteren. (Je mag wel een hengst rijden, maar dat gaat natuurlijk niet bij een 2 jarige ).
Lusitana schreef:Toch is het waar. Staat in het NEDERLANDS wetboek en als je ruiterbewijs gehaald hebt, is het misschien wel besproken.
Ik vind het ook vreemd dat je er wel op mag rijden en niet aan de hand meenemen. Het is een oude wet, ik kijk er niet van op dat mensen hem niet kennen, maar hij bestaat echt!!!
Goed om te weten dus, ivm ongelukken. Altijd zeggen dat je EROP zat...
In Portugal bestaat de wet niet.