1 maand opzeg termein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

1 maand opzeg termein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 08:04

ik heb vorig jaar met mijn paard op en manege gestaan dus ging ze in de zomer voor 5 maanden naar en wei dien niet bij de manege hoord, er was afgesproken dat ik iedere maand de helft van de stalling zou betalen zodat ik terug naar stal kon waneer nodig was, ik heb ook iedere maand netjes de helft van de stal betaald
tot er spraken was dat die manege dat zalfde jaar nog weg moest iedereen hoorde dat dus er stonden inmiddels al 20 stallen leeg
dus ik naar de eigenaaresse en zegen ik wil VOORLOPIG mijn stal opzeggen er staan er toch zat leeg tegen de tijd dat ik weer terug naar stal kom is er vast nog wel plek.
nu kwam mevrouw vertellen dat ik een maand opzeg termein heb daar heb je voor getekend, ik zeg ik heb helemaal nergens voor getekend zij nakijken en ik had dus ook niks getekend ze was mij vergeten, toen kwam ze met het verhaal dat moet je weten je rijd al weet ik veel hoelang paard
ik zeg tegen haar ik rij al 12 jaar paard maar heb pas sins 1,5 jaar een eigen paard dit is de eerste manege waar ik met haar sta hoe moet ik dat nou weten

wat denken jullie heb ze gelijk
heel veel mensen in mijn omgeving zegen dat ik in me recht staat ik weet het alleen niet zeker

Sesamlove

Re: 1 maand opzeg termein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:08

sjonge.... wwat als er geen plek meer is... het is toch niet meteen jouw verantwoordlijkheid als je al 12 jaar rijd?? dan is nog steeds dat mens verantwoordelijk!

suc6

kus
Sesamlove

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 08:17

ik ben daar ondertussen al weg gegaan en heb al lang een gezellig ander plekje op een pensionstal maar ik vroeg het me gewoon af
de eigenaarresse van die manege heeft nooit wat gezegt over dat de manege weg moet maar we wisten het van de gemeente
er waren nog een stuk of 10 paarden die zomer naar een wei gegaan haar bedoeling was gewoon ze liet ons nog een aantal maandjes fijn betalen en als het tegen de winter liep en we wilde allemaal terug komen dan kon ze gaan vertellen dat de manege weg gaat
ga echt geen 6 maanden halfe stal betalen als ik weet dat die stal weggaat

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:22

als er niks op papier staat, kunnen ze het niet bedingen. Opzegtermijn ed moet altijd in je contract staan.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 08:42

dat dacht ik dus ook zij beweerde dat dat en algemeene regel was maakt niet uit of het op papier staat

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:21

Bijna overal is een opzegtermijn, dat is gewoon iets waar je altijd naar hoort te vragen..

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 09:24

daar ben ik het niet mee eens
als ik op een stal komt te staan en krijg een blaatje met de huisregeld enzo daar staat niks op moet ik dan ook nog gaan vragen of er verder nog regels zijn daar moeten hun voor zorgen ik ben hun klant hun moeten mij vertellen wat hun regels zijn daar moet ik niet naar hoeve vragen vind ik (mijn mening)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:25

kan wel zijn, maar met 'een algemene regel' haal je je rechtszaak niet-want het is niet overal en de huurder is vooraf niet in kennis gesteld.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:27

Het is dan haar woord tegen dat van hun.
En daar bereik je erg weinig mee.

Persoonlijk snap ik niet dat je voor dat beetje kale stalhuurgeld zo moeilijk doet. Ga liever op een goede manier weg, dan kan je in geval van nood altijd terugkomen.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 09:46

nou geloof me als je in mijn situatie zat had je het zelfde gedaan het ging mij ook echt niet op die 135 euro die ik dan moest betalen maar de manier waarom zij het mij vertelde had ik zoiets jij krijgt geen cent
had trouwens een uur later al een andere stal waar ik voor heb getekend ik heb daar geen opzet termein en hoef in de zomer maande niet de heft van de stal te betalen

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:49

waarom start je een topic als je alleen je gelijk wilt halen?

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 09:56

ik start dit topic omdat ik er niet helemaal zeker van was nou zegt iedereen hier dat zij geen regt hebben en dat geloof ik ook heb het van meerdere gehoord en dan zegt 1 z'n flutmuts van niet dat is wat jij denkt dus moet je zelf weten maar er is er altijd wel eentje die en topic moet gaan verpesten met een domme opmerking wat mij betreft kan hier een slotje op

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:01

Ik geef aan hoe ik erover denk.

Tuurlijk hoort de eigenaar het te zeggen.
Dat is haar verantwoording. En het is al helemaal fout van haar dat ze je geen contract heeft laten tekenen.
Dus wat dat betreft sta je sterk.

Maar in principe is het op de meeste stallen zo dat je een maand opzegtermijn hebt.
Mijn stalbaas zou het niet leuk vinden als ik morgen ga opzeggen, dat ik per 1 augustus weg ben. Zou ik zelf ook niet netjes vinden.

Als ik wel weg zou gaan, dan zou ik een maand kale stalhuur moeten betalen. Dus geen hooi, stro of voer, maar puur de kale stalhuur. Dat is bij ons 70 euro.

Ik zou in zo'n geval waarin jij nu zit dan voorstellen om allebei de helft te doen. Jij omdat je haar tegemoet wil komen, en zij omdat ze zelf zo stom is geweest jou er nooit op te wijzen.

Kost je dan wel geld, maar je gaat op goede voet uit elkaar en zo zou je in geval van nood altijd terug kunnen komen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:17

Het is niet netjes idd. Ik zou het dan ook altijd minimaal 1 maand van te voren opzeggen. Maar ze staat wel in dr recht, want ze heeft nergens voor getekend. En de stalhouder heeft er nooit wat over gezegd. En een 'algemene regel'? Het lijkt me eerder iets van 'normen en waarden'.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:43

Netjes is wat anders... maar ik moet zeggen dat mijn oude stal ook weg moest op een gegeven moment (door de gemeente grrrr) en de staleigenaar hield ons netjes op de hoogte van de vorderingen. Iedereen is er ook tot het bijna-einde blijven staan.
Ik vind het ook niet netjes van de staleigenares om haar pensionklanten niet op de hoogte te stellen dat de stal opgedoekt werd.... stalruimte vinden kan ook nog hartstikke moeilijk zijn - hier tenminste wel!

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 10:49

normaal gesproken ben ik zeker zo rieel om gewoon netjes te betalen maar ik ben nooit netjes door haar behandelt paard werd daar slecht vezorg kreeg altijd grote mont dus had nu zoiets je kan me rug op

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:05

Ik zou het niet betalen

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 11:15

doe ik ook niet haha

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:22

Urielle schreef:
als er niks op papier staat, kunnen ze het niet bedingen. Opzegtermijn ed moet altijd in je contract staan.

Idd, dat is ook mijn kijk erop. Ik vind het sowieso raar dat ze wel eerst wel die halve maanden zit te vorderen, terwijl je er straks misschien wel niks aan hebt, als ze ermee stopt. Het lijkt me sterk dat dat pas iets van de laatste tijd is. Ik zou het zeker niet betalen.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 11:46

ze heeft op stal nog tegen niemand gezegt dat ze weg moeten en iedereen moet in december weg zijn dus iedereen staat dalijk op straat en moet heel snel en stal gaan zoeken
vind ik heel aso

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:54

Ik meen dat je overal een maand opzegtermijn hebt.
Persoonlijk vind ik het wel erg naief als men er vanuit gaat dat het niet zo is.
Volgens mij is het algemeen bekend (?) dat er overal een opzegtermijn is, tenzij dat verteld is, "er is GEEN opzegtermijn".
Maar ach, dat is persoonlijk.
Vervelend is het voor jou op dit moment wel.

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 12:37

Nou, ik vind het wel dom dat ze als excuus met "Je staat hier al 1,5 jaar dus je zou het moeten weten" komt. Als jij daar je paard stalt moet zij jou toch duidelijk de regels vertellen of een regelement ergens ophangen. Doet ze dat niet, dan is zij aansprakelijk als iets als dit gebeurt.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:33

Ik vind een maand opzegtermijn wel zo netjes. Ik ben zelf 1 mei weg gegaan bij mijn oude stal. Ik kon via via bij iemand komen en daar kwam mijn paardje super te staan, ivm het op het land zetten van de paarden was het wel zo handig als we dat allemaal snel deden, ik heb dus op 1 mei gezegd dat ik weg wilde, heb de situatie uitgelegd en hun reactie was meteen, doen hoor! Breng d'r maar vast weg! Ik heb voorgesteld de maand gewoon af te betalen (waren van tevoren geen afspraken over gemaakt), maar dat hoefde van hun niet, het was wel goed zo.

Ik kom nog steeds wel eens op die stal en ik vind het gewoon een heel prettig gevoel dat ik het netjes heb afgesloten. Heeft jouw moeder nooit gezegd: "wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:48

WenK schreef:
Heeft jouw moeder nooit gezegd: "wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"?

De mijne wel!
Je hebt gelijk, ook vanaf de andere kant de zaak bekijken is een goed idee.
Ik ben ook blij dat ik het op mijn vorige stal goed heb afgesloten.
Door ruim van tevoren aan te geven dat ik ging vertrekken.

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:50

WenK schreef:
Ik vind een maand opzegtermijn wel zo netjes. Ik ben zelf 1 mei weg gegaan bij mijn oude stal. Ik kon via via bij iemand komen en daar kwam mijn paardje super te staan, ivm het op het land zetten van de paarden was het wel zo handig als we dat allemaal snel deden, ik heb dus op 1 mei gezegd dat ik weg wilde, heb de situatie uitgelegd en hun reactie was meteen, doen hoor! Breng d'r maar vast weg! Ik heb voorgesteld de maand gewoon af te betalen (waren van tevoren geen afspraken over gemaakt), maar dat hoefde van hun niet, het was wel goed zo.

Ik kom nog steeds wel eens op die stal en ik vind het gewoon een heel prettig gevoel dat ik het netjes heb afgesloten. Heeft jouw moeder nooit gezegd: "wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet"?

Mooi relaas, ik sluit me hier helemaal bij aan!