Autorijden met je rijlaarzen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska1970

Autorijden met je rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 06:32

Ik las bij een topic hieronder iets over iemand die met haar rijlaarzen ook prima kon autorijden.
Dus ik dacht meteen : dat is een nieuw topic !
Zijn er hier veel mensen die hun rijlaarzen al thuis aan doen en ermee in de auto naar hun paard rijden ?
Ik doe dat zelf regelmatig, als ik op concours ga heb ik zelfs mijn sporen er al om zitten ook ! Dat is wel minder, omdat ik ook vrij lange sporen draag. En dan prik je steeds met je spoor in de mat, haha.
Maar verder kan ik prima auto rijden met mijn Petries. Met mijn Cavallo wedstrijdlaarzen is het wat minder, die zijn heel hoog en hebben een hele harde schacht, zodat de rand in je knieholte prikt als je je been buigt.
Vertellen jullie ook je ervaringen met auto rijden op je rijlaarzen !

Anoniem

Re: Autorijden met je rijlaarzen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 06:36

Ik heb het wel eens geprobeerd, maar mij lukt het niet en fietsen kan ik er ook niet mee. Vind ze dan ook ondingen.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 06:57

Ik kan het wel, maar ik doe het eigenlijk niet, ik bewaar m'n laarzen op stal.
Ook naar wedstrijd doe ik ze daar pas aan. Op de terugweg wil ik ze nog wel eens aanhouden omdat ik zo ongeveer standaard m'n laarzenknecht vergeet en dan gaan ze dus niet

Ik loop er ook eigenlijk het liefst zo min mogelijk op, en zeker niet uitmesten, op de spuitplaats etc., dan blijven ze het mooist, dus vlak voor het rijden aan, vlak daarna uit.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 07:11

Die van mij staan ook op stal, maar naar concours trek ik ze op stal al aan. Ik ben alleen een paar keer bijna van de trap gedonderd bij het inschrijven. Had mn sporen er ook om en het was zo'n wenteltrap, tja dat blijft hangen. Aldoende leert men .

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 07:15

Merk met autorijden vaak niet eens dat ik ze nog aan heb! Maar dan kom je thuis en dan merk je het wel want dan staat de laarsenknecht nog op stal

mardal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 07:43

Ik trek mijn petries ook altijd thuis al aan, en dan meestal ook m'n sporen. Dat rijdt prima in de auto, maar dat komt ook omdat ik vrij oude laarzen heb en korte spoortjes.
Tip : een spoortje met een wiel is fijner met autorijden, want dat rolt over je mat, haha.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 07:52

ik trek ze ook thuis aan, geheel met spoortjes. heb er onlangs een rits in laten zetten en doe die een stukje open.
vond het in het begin wel maf... je hebt veel minder contact met de pedalen door een dikke zool

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:11

lijkt me niks hoor, met je laarzen rijden..
ik vond fietsen al zo naar ermee, toen ik nog naar de manege ging. maar ja dan moest het wel, want m'n laarzen achterop de fiets is ook geen goed idee..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:12

Fietsen kan ik er nog steeds niet mee

Het "probleem" met autorijden zit bij mij niet in de dikte van de zool, die is niet dik, maar in de verminderde bewegingsvrijheid van m'n enkels.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:16

is heb kalfsleren springlaarzen van petrie. die zijn bij de enkel bewegelijker dan de dressuurlaarzen. denk dat dat ook veel verschil uitmaakt

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:18

Ik rijd ook vaak genoeg met mijn rijlaarzen in de auto. Heb er totaal geen last van. Ja, af en toe blijf ik weleens met de laars achter mijn knieholte even aan de stoel haken, maar verder heb ik er geen problemen mee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:20

ik zit ook in de auto met laarzen hoor, met sporen maar die zijn niet zo lang bij mij. Ik weet niet hoe de mensen die ze op stal laten staan dat doen, maar bij mij zit er dan soms beneden zo'n koud laagje zweet in waar je in stapt.... iew! Als ik ze thuis heb staan drogen ze en blijven ze warm, een stuk comfortabeler. Ach, misschien hebben jullie een warmere zadelkamer...? Ik hb trouwens ook geen last met autorijden, merk er niks van...

ramnoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:03

Ik rij ook auto met mijn laarzen aan. Geen probleem

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:23

haha nou ik kan echt niet autorijden met m'n Petries.
Of ik moet echt heel lomp gaan autorijden, hele voet van het pedaal halen, krijg de bovenkant van m'n voet dan echt niet hoog genoeg.
Heel irritant trouwens ...

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 09:39

Met mij dressuurlaarzen kan ik echt niet autorijden, die boog is te hoog. Met mijn springlaarzen zou ik het denk ik wel kunnen, die zijn wat lager.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:45

nou ik kan bijna alles met m'n laarzen.....
autorijden,fietsen,klimmen enz..
zijn net me 2e paar lievelingschoenen

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 10:46

Nog niet geprobeerd, maar met klompen kan ik het wel

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:42

Ik rijd er wel regelmatig mee (in de auto). In het begin kon ik alleen absoluut niet harder dan 50, nu gaat het beter.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:48

Ik rijd ook met mijn laarzen aan in de auto en heb er geen problemen mee

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:51

Met mijn petries kan ik dus echt niet autorijden. Nou heb ik ze ook nog niet voldoende ingelopen dus daar zal het ook wel mee te maken hebben. Ze moeten nog een stukje inzakken.

Heb het 1 x geprobeerd maar ben snel gestopt om ze uit te trekken voordat er ongelukken gingen gebeuren...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:54

Het lijkt mij helemaal niets om met mijn rijlaarzen te gaan autorijden, ze zijn best hoog en buigen niet echt heel erg mee, ben bang dat dit heel erg in de weg zit.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:49

Ik kan dus echt niet goed autorijden met mijn laarzen aan. Ik heb mijn laarzen dan ook in de auto liggen, ik rijd naar de stal toe met mijn stalschoenen en daar aangekomen trek ik mijn laarzen aan. Als ik dan klaar ben met het paard en ik stap weer in de auto trek ik ze weer uit.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:59

haha volgens mij was ik dat die zei dat ze prima kon rijden met d'r laarzen en dat klopt en ook met sporen om. maar goed in september nieuwe leren laarzen dus even afwachten of het dan ook nog wil heb me laarzen altijd aan in de buurt van de stal.

Babette1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:31

Ik doe altijd mijn rijlaarzen thuis al aan, en dan rij ik met de auto naar mijn paard. Ik heb leren Cavallo's, dressuurmodel met hele hoge schacht en dat drukt inderdaad wel in je knieholte, maar eigenlijk alleen als ik in stap.
Verder doe ik thuis ook altijd mijn sporen al aan, ik draag zwanenhals-sporen met een wieltje, daarvan heb je met autorijden absoluut geen last. Soms wel in de Albert Heijn, als iemand je uitscheld voor dierenbeul, alleen maar omdat ik kartelwielen in mijn sporen heb. Maar goed, daar gaat dit topic dus niet over.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 14:59

Toen ze pas nieuw waren ging dat hoegenaamd niet, maar nu (na vier jaar) rijd ik er net zo lief auto mee als paard Sporen laat ik er ook aan zitten, hoewel ik me afvraag of dat eigenlijk wel mag? De helft van de tijd blijf ik aan mijn mat haken