Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Krato schreef:Inderdaad, staat ook wel duidelijk vermeld in het proevenboekje.
Vrees dat ik dit topic maar sluit.

Manon schreef:Welnee, iedereen kan een keer iets verkeerd lezen of verkeerd opvatten hoor
T lijkt me wel een uitdaging, van D naar G wijken
Natasja91 schreef:Manon schreef:Welnee, iedereen kan een keer iets verkeerd lezen of verkeerd opvatten hoor
T lijkt me wel een uitdaging, van D naar G wijken
Ghehe, inderdaad![]()
Wie gaat het proberen

Mexxflower schreef:Nou hoe Natsja91 reageerd ..?

sax89 schreef:Het is heel simpel eigenlijk, maar in het proeven boekje staat het heel vaag.
Als er staat A afwenden D-G 5 meter wijken voor het linkerbeen daarna rechtuit. Op C rechterhand, dan doe je het volgende:
>>A afwenden
>>Bij D zet je het wijken in richting H.
>>Je wijkt net zolang door tot dat je op de helft van de halve baan bent. Dus zo ongeveer tussen de H en de G.
>>Je mag er zo lang over doen als je nodig hebt. als je maar 5 meter laat zien. als je op ongeveer 5 meter zit maak je je paard recht en ga je recht door. als je dan op de hoefslag aankomt. dus 5 meter voor C went je af en ga je verder op de hoefslag.
Snap je het zo een beetje?? anders moet je het zeggen.
Hier nog een aantal standaard dingen van het wijken:
>Als je gaat wijken wijk je altijd in de richting dat je reed. als je op de rechterhand rijd wijk je voor je linkerbeen en andersom.
>Als je 5 meter hebt gewijkt ga je altijd richting de C als je 5 meter voor de C de hoefslag bereikt. Zo kom je weer op de hand waar je op aan het rijden was.
Ik heb hier onder een foto bijgevoegd van het wijken voor het linkerbeen. Zoals je ziet kom je aan vanaf de rechterhand en wend je bij A af. Bij D zet je het wijken in. je neemt de tijd om 5 meter te maken. daarna stel je recht en rij je door naar de hoefslag. daar aangekomen ga je op de hoefslag verder op de rechterhand.
Ik hoop dat je het nu snapt.