help!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tijger

help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 21:34

hallo allemaal,

ik heb een vraag aan jullie
hoeveel kost een shetlander per maand?
alvast bedankt

groetjes tijger

Anouskaa

Re: help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:37

€200,-???

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 22:11

ow ja even voor de duidelijkheid.
de shetlander staat dan op een weiland.
dus ik vraag om een prijs per maand dat je kwijt ben buiten de stalling om.
dus aan voer, wormenkuur, smid, enzz

susan_opel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:36

10 euro . voor hoefsmid + ontwormen

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 22:38

heb je ook misschien een idee van wat het in het totaal kost dus echt aale kosten?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:40

50 a 100 euro per maand (zeker in de wintermaanden) en je moet een potje hebben van minimaal 500 euro voor onverwachtse ziektekosten o.d. (Dit is zeer belangrijk en zeker niet vergeten)

Mijn mening is liever nog meer dan minimaal 500 euro of er moet iemand kunnen bijspringen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:44

nou

200 euro is wel erg veeeel :P

ik betaal voor mijn 2 shets:

hoefsmid: 18 euro p/pony.. p/half jaar
wormenkuur: 10 euro, kan ik per pony 2 x mee doen
voer: zemelen: 3 euro p/25 kg. doe ik half jaar mee. 2 pony's
brok: krijgt 1tje maar,, 6 euro p/25 kg half jaar
hooi:2 € p/baal wij halen 10 balen p/3 a 4 maanden..

en onverwachtse kosten heb ik bijna nog niet gehad.. we hebben gister voor de eerste keer iets moeten halen.. koste ook 22,50.. maarja moet ook gebeuren

maar een shet krijgt normaal niet snel iets, en die brokken zijn ook niet perse nodig als ze genoeg gras hebben..

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 22:48

oke bedankt voor het beeld.
het gaat om een drachtige merrie dus tegen de tijd van bevallen zou ze wel wat brokken moeten hebben.
veder nog mensen

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 23:24

Bij drachtige merries ben je nog wel stukje meer kosten kwijt ja.
Zeker als ze het zwaar krijgt van het veulenen en er kan van alles mis gaan.

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 11:59

ja ik weet het maar de merrie is een schat van een beest. dus daarom vraag ik aan jullie of jullie een idee hebben van hoeveel je per maand kwijt zou zijn?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 15:58

mmm waar ik vooral benieuwd naar ben: is dit jou pony dan? of wil je haar kopen?want wie vraagt nou wat het kost als de pony al van jou is...

tjah wat zal het kosten. mijn shet kost mij weinig terwijl ze toch alles heeft wat haar hartje begeerd ik ga even een lijstje voor je maken.

bix: misschien niet echt nodig, reken 1 zak per 2 maand. wat dat kost moet je gewoon even bij de bixverkoopmeneer vragen.

hoefsmid: hangt er natuurlijk van af hoe snel het groeit. mijn pony moet soms 1 x in de maand en soms 5 maand niet. hier ook veen over informeren bij de hoefafknipman.

ik neem aan dat je borstels e.d. hebt? dat hoort ook bij de verzorging en als je dat niet hebt moet je dat ook even mee rekenen. ik ga zelf uit van 15 euro per maand aan uiterlijke verzorging: als mn hond bijv een borstel verkauwt en ik een nieuwe moet kopen.

ik ga zelf van 25 euro per maand uit voor dingen als: hoefvet, biotine, anti jeuk en vlieg enz. in de zomer komt daar 10 euro bij op.

15 euro voor likstenen. ik heb altijd 2 likstenen in de bak liggen (mn paard likt er ook van mee) en als er een op is leg ik er een ander neer.

30 euro voor dingen die kapot kunnen gaan: halster, touw enz.

verder heb je natuurlijk het ontwormen. ik zal eerlijk zijn: ik ben hier ontzettend laks in. ik hou mn paardjes natuurlijk goed in de gaten, maar ik ontworm ze niet volgens vast schema. als ik het gevoel heb van: het is weer tijd voor een wormspuit dan geef ik een. mijn paardjes hebben nooit wormen ook nooit gehad. misschien dat jou merrie er wel gevoeliger voor is, en moet ze wel volgens vast schema. ook even uitrekenen.

ik heb altijd een vast potje voor hun 'gezondheid'. mijn vader betaald de DA kosten, niet dat die er veel zijn maar goed. toch heb ik zelf ook een potje, mn pa vind het niet altijd nodig dat de DA komt en dan betaal ik het zelf. is mn pa na het bezoek van mening dat het idd nodig was krijg ik het terug, blijft ie het onzin vinden, betaal ik het zelf. maar dit komt amper voor. we hebben het goed geregeld zo. verder is het potje voor dure behandelingen. als een van mn paardjes ooit een dure behandeling nodig heeft, betaal ik mee.

ik wete niet of jij dat ook zelf moet betalen. misschien kun je beter zelf ook zo'n lijstje maken met wat je nodig hebt, en als er dan dingen zijn waar je de prijs niet van weet is hier vast wel iemand die dat wel weet.

ik heb zelf altijd 85 euro aan het begin van de maand in huis voor al die dingen die ik net heb opgenoemt. liefst meer. hoefsmid betaald mn pa, of mn pa snijdt het zelf even bij, dat kan hij goed.

nou ja ik hoop dat je hier wat aan hebt. en ik ben benieuwd waarom je dit weten wilt, en wat je zelf nodig denkt te hebben in de maand.