problemen henstigheid, kruiden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odilia

problemen henstigheid, kruiden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 18:56

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn bijrijpaard.
Het is een tinkermerrie die 3 maanden in het jaar op het land staan bij een stal.
Maar daar staat ook een hengst, daar reageert ze amper op maar ook een ruin die nog denk dat hij een hengst is en reageert heel sterk op Kendra en Kendra ook op hem. ze is nu constant henstig en met het rijden valt er weinig naar ontspanning te zoeken.

Nu heb ik laatst in een boek van de serie Heartland gelezen dat er een kruid is voor gedragsproblemen door hormoonschommeling en het heet agnus castus.

Mijn vraag is of jullie hier evaring mee hebben of als jullie een andere oplossing voor haar hengstigheid dan hoor ik het graag!

classic_life

Re: problemen henstigheid, kruiden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 19:12

bij de paardendrogist heb je een kruidenmengseltje, het heet 'Moody Mare' je kan het vinden op www.paardendrogist.nl het hielp erg goed bij mijn vorige paard

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 19:31

okey, bedankt we zullen het proberen.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:10

@claasic_life, daar dacht ik ook gelijk aan.

bij de paardendrogist heb je heel veel kruiden en dingetjes en daar zit ook wel wat tussen voor hengstige merrie's

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:15

VSM heeft ook iets, Bronse cure geloof ik...

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 07:30

ik heb net met de eigenaresse overlegt en ze voert Kendra nu niet bij nu ze 24/7 op het land staan dus dat wordt wel een beetje lastig.
We gaan nu presies bijhouden wanneer en hoelang ze hengstig is, want het kan ook duiden op baarmoederonsteking.

Vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:08

ik heb moody mare gebruikt, hielp totaal niet en ik vond het duur in gebruik. Ze zeggen ook dat het natuurlijk per paard verschilt. Ik gebruik nu sinds kort Pervarium Breeding van de Groene Os. Hoop dat dat helpt. Iniedergeval Succes

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 08:13

Moody Mare is idd niet goedkoop, maar bij mijn merrie is het echt een uitkomst, voordien was ze vreselijk tijdens haar hengstigheid, maar nu is dat veel beter. Ze wordt nog wel regelmtig hengstig maar is niet meer zo lomp en onhandelbaar.