NH boeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Boxer11

NH boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 16:55

Ik wil beginnen met NH met mijn paardje maar heb er eerlijk gezegd nog totaal geen verstand van
Nu krijg ik over een aantal weken het pakket van Parelli, maar wil eigenlijk al beginnen met de gewone theorie uit gewone boeken

Welke boeken zijn geschikt? En ook begrijpelijk voor een ''niet-kenner''???

aafje87

Re: NH boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:09

kijk eens op www.touwhalster.tk dit is een NH forum.
Wat betreft andere boeken, ik zou deze zeker (nog) niet kopen aangezien je het level 1 pakket toch ook krijgt!!
Op internet is een hele hoop informatie te vinden die ook voor een "leek" zeer goed te begrijpen is!!
Bedenk wel dat veel info in het engels is(net als je level 1 pakket parelli)
www.horsemanship.org dit is de belgische horsemanship assocation, hier is waanzinnig veel info te vinden over grondwerk en rijden op natuurlijke methode
Kijk ook eens op www.paardnatuurlijk.nl Hier staat bij kennis erg veel en ook heel veel links die je meer info kunnen geven.

Tja en wat betreft boeken, ik vind Natural Horsemanship - P. Parelli, Shy boy- M. Roberts, de man die naar paarden luistert - M. Roberts en Natuurlijk paardrijden - Hempfling erg goede boeken.
Verder is er een erg leuk boekje verkrijgbaar: ABC van het grondwerk, erg makkelijk ook voor niet NH-ers

Boxer11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 17:34

Shy boy heb ik al!! Maar dit is een leesboek en dat is eigenlijk niet echt wat ik zoek
Verder zoek ik wel naar Nederlandse boeken. Misschien nog andere mensen tips???

Naatje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:31

Of kijk op www.paardentips.nl, hier hebben zij al een heleboel boeken voor je gelezen en vertellen wat zij van het boek vonden.
Ook kan je het bestellen en vind je het boek niks mag je het binnen dertig dagen terugsturen!

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:08

Ik zou dan beginnen met "paard als partner"
Dit boek behandelt bijna alle vormen van NH.
Dus je hebt een stukje Emiel Voest, een stukje Parelli, Monty Roberts en ga zo maar door.
Dan kan je kijken wat je het meeste ligt.
Kijk eens op www.mediaboek.nl

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:26

Gentle777 schreef:
Of kijk op www.paardentips.nl, hier hebben zij al een heleboel boeken voor je gelezen en vertellen wat zij van het boek vonden.
Ook kan je het bestellen en vind je het boek niks mag je het binnen dertig dagen terugsturen!

Erg leuk maar die site doet het niet!!
Was wel benieuwt!!

EDIT: Heb even gegoogeld en het is www.paardentips.com
Erg leuke site, succes!

Boxer11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 10:51

Het orginele boek van Parelli, is dat ook het boek wat in de set zit??
Heb namelijk op bol.com gekeken en daar stond het boek voor 24,95. Wil dit wel gaan bestellen maar zou het zonde vinden als ik het dan weer dubbel heb...
(heb het hier over het nederlands boek.)

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:05

nederlandse boek zit niet in het pakket! Dit zou je dus los kunnen bestellen

Boxer11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 11:10

Dank je wel

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 11:53

Ik weet niet waar je woont, maar eens een babbel maken met mensen die zich ermee bezig houden, wil ook wel verhelderend zijn. Mogelijk kan ik je wel in contact brengen met iemand, afhankelijk van je woonplaats (mag per PB).
Op zich is Parelli niet verkeerd, maar besef dat ook Parelli niet het antwoord is op alle "problemen".
Soms krijg je ook het idee dat het alleen werkt als je alle mercendise erbij hebt. Dat is natuurlijk flauwekul. Het gaat om jou opstelling en omgang, niet om de hulpmiddelen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 13:05

Om te beginnen zou ik het boek van Monty Roberts lezen, de man die naar paarden luisterd. Het is wel een leesboek en niet echt een handleiding, maar daarin staan wel heel veel dingen heel duidelijk beschreven over (groeps)gedrag. Ik vind het een heel leerzaam en leuk boek en doordat ik dat gelezen heb kan ik dingen uit andere boeken beter begrijpen.

Boxer11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 08:14

ikke schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar eens een babbel maken met mensen die zich ermee bezig houden, wil ook wel verhelderend zijn. Mogelijk kan ik je wel in contact brengen met iemand, afhankelijk van je woonplaats (mag per PB).
Op zich is Parelli niet verkeerd, maar besef dat ook Parelli niet het antwoord is op alle "problemen".
Soms krijg je ook het idee dat het alleen werkt als je alle mercendise erbij hebt. Dat is natuurlijk flauwekul. Het gaat om jou opstelling en omgang, niet om de hulpmiddelen.

Dit boek heb ik al gelezen