Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tulandro schreef:Dit kan weer een leuk topic worden.. Bij ons op de manege zijn maar heeeeeeeel weinig paarden echt paard. Sommige denken geloof ik alleen aan het rijden, en niet aan het welzijn van hun paard. Walgelijk.. Paarden horen in de wei, niet op stal. Die van mij staat overdag buiten, s nachts binnen.
' en stonden dan een uur aan het hek te wachten om weer binnen te mogen
Brennie schreef:Hee! Interessant! Heb zelf een pensionstal en hoor ook steeds weer van die mensen die niet bij mij willen staan omdat ik 's zomers de paarden dag en nacht buiten heb staan. Vinden ze geen veilig gevoel of zo... Die paarden staan dan in de hitte op stal, nou lekker broeien zeg. En alsof ze dan niets kan overkomen! En dan zetten ze ze allemaal apart in kleine paddockjes want stel je voor dat ze mekaar een schop geven. En dan vinden ze het ook nog vreemd als die paarden jolig zijn met rijden. Vind ik niet gek hoor als ze 20 uur per dag stilstaan. De paarden vinden het heerlijk om 's nachts buiten te staan en bij een vriendje waar ze lekker tegenaan kunnen schuren als ze last van de vliegen hebben of mee kunnen 'kletsen'. Als het in september wat minder wordt met het weer gaan ze 's nachts weer op stal, maar probeer dit zo lang mogelijk uit te stellen. Vind het zo mooi als ze in het voorjaar weer voor het eerst dag en nacht de wei op kunnen, ze zijn dan zo HAPPY. Groetjes Brennie
Trouwens zo gaat het bij ons ook op de pensionstal fresco schreef:Het valt me op, dat op veel grote stallen de paarden amper buiten komen.
Ze worden dan wel gereden, of komen een keer in de stapmolen.
Een enkele keer komen ze in de paddock of een klein landje....
Zo kunnen die paarden toch geen paard meer zijn?
Lijkt mij iig niet bevorderlijk 20 uur in een box van 3,5 bij 3,5 staan...
Hoe staan jullie hier tegenover?
Onze pony's (lopen hoog in de sport) staan zomers 24/7 buiten en in de winter de hele dag buiten en s' avonds op stal.
(m.u.v. rot weer)

fresco schreef:Het valt me op, dat op veel grote stallen de paarden amper buiten komen.
Ze worden dan wel gereden, of komen een keer in de stapmolen.
Een enkele keer komen ze in de paddock of een klein landje....
Zo kunnen die paarden toch geen paard meer zijn?
Lijkt mij iig niet bevorderlijk 20 uur in een box van 3,5 bij 3,5 staan...
Hoe staan jullie hier tegenover?
Onze pony's (lopen hoog in de sport) staan zomers 24/7 buiten en in de winter de hele dag buiten en s' avonds op stal.
(m.u.v. rot weer)
JoyRider schreef:Ben het er helemaal mee eens, maar moet je eens proberen in de Randstad een manage/pensionstal te vinden met weiland ...