Dringend!Hoe vervoeren 2 shetjes in 2 paardstrailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zwartepaerd

Dringend!Hoe vervoeren 2 shetjes in 2 paardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 14:28

Helaas moeten wij morgen met spoed met onze shetlander naar de kliniek. Als gezelschap gaat haar dochter mee, maar het is zo'n 5 a 6 uur rijden bij elkaar. De merrie waar het om gaat kan moeilijk haar evenwicht bewaren en haar dochter heeft nog nooit in de trailer gestaan, dus ik voorzie moeilijkheden. Hoe kan ik nu het beste deze 2 kleine meiden (99 en 87 cm) vervoeren? Wel of niet vastzetten, strobalen stapelen(met het risico dat dochter er overheen gaat!)
Mogen ze drinken na de heenreis-zo'n 2,5 3 uur- of is dat juist weer slecht? Help!!!

Urielle

Re: Dringend!Hoe vervoeren 2 shetjes in 2 paardstrailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:38

zwartepaerd schreef:
Helaas moeten wij morgen met spoed met onze shetlander naar de kliniek. Als gezelschap gaat haar dochter mee, maar het is zo'n 5 a 6 uur rijden bij elkaar. De merrie waar het om gaat kan moeilijk haar evenwicht bewaren en haar dochter heeft nog nooit in de trailer gestaan, dus ik voorzie moeilijkheden.in elk geval heel vroeg beginnen met laden want het kan nog wel eens tegenvallen... heb je geen andere pony die meekan en trailermak is als ze niet alleen kan staan? Ik vind zo'n lange trailerreis nogal wat voor een pony die het nog nooit gedaan heeft. Neem just 4 sure ook 2 longes en wat voer mee voor als ze er niet meer opgaan en geef allebei een hooinet om zich wat mee te amuseren. Hoe kan ik nu het beste deze 2 kleine meiden (99 en 87 cm) vervoeren? Wel of niet vastzettenwel vastzetten! gevaarlijk om ze los te laten staan!, strobalen stapelen(met het risico dat dochter er overheen gaat!)zou ik niet doen, kan gaan schuiven en ik zie het nut niet zo, als ze goed vast staan en beschermd zijn kan er weinig mis gaan. ff afkloppen.
Mogen ze drinken na de heenreis-zo'n 2,5 3 uur- of is dat juist weer slecht? Help!!!
wel wat laten drinken, ze zullen ook wel dorst hebben en als je er bent het gezelschap er ook uit halen en wat mee rond stappen want die gaat zo stijf als een hout zijn. Sterkte bij de kliniek

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 15:49

Ik heb geleert bij een clinic van pavo dat je beter geen hooi kan voeren in de trailer. Een paard verliest heel veel vocht op de trailer en door het hooi hebben ze alleen maar meer vocht nodig. Mijn pony's krijgen eventueel wat wortelen onderweg en na het werk wat slobber.
Je kan ze eventueel ook dwars in de trailer vervoeren. Dan ze je er 1 vast voorin en 1 achterin. Ze kunnen dan leunen tegen de zijkanten en hebben ook nog iets achter de kont.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 17:52

napie-ff een vraag (uit interesse he, niet rot bedoeld) maar wat zou je dan moeten voeren op de trailer? Ik heb nl. wel eens paarden te vervoeren die ik maar het liefst zo lang mogelijk bezig houd Ik moet zeggen, ik zet de paarden tot dusver maximaal anderhalf uur erop per enkele rit

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 20:03

Bedankt voor jullie reacties, helaas is de merrie er nu zo slecht aan toe dat ze niet moeilijk zal doen op de trailer, ik denk dat ze de hele reis gaat liggen, en zet haar dus ook niet vast. Maar nogmaals bedankt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:06

Nou zijn Shetties niet zo groot, maar ze kan toch niet vastliggen in de trailer he?! Ik vind het altijd gevaarlijk eigenlijk.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:30

maar als je ze evt vastzet heb je toch kans dat ze onder de stang doorgaan?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 20:39

Urielle schreef:
napie-ff een vraag (uit interesse he, niet rot bedoeld) maar wat zou je dan moeten voeren op de trailer? Ik heb nl. wel eens paarden te vervoeren die ik maar het liefst zo lang mogelijk bezig houd Ik moet zeggen, ik zet de paarden tot dusver maximaal anderhalf uur erop per enkele rit

Zoals ik al zei: wortelen. Ze kunnen ook best even zonder eten.