Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maya schreef:Vastzetten aan gewoon halster is idd verstandig, niet het touwhalster, dus dat kan er best onder voor het leiden.
Persoonlijk zou ik zelf wel na een les en het bezweet zijn, met een goede zweetdeken op de trailer zetten. Ze staan immers wel stil, en als de kou op de spieren slaat.
Toydoll schreef:Tinkelbel -> Ja ik loop van te voren eerst een paar rondjes aan de hand door de bak, er is een tribune, mensen, drukte. En het is een binnenbak, zij kent alleen buitenbakken. Ze is zelf aardig nuchter, vooral als er andere paarden bij haar in de bak zijn die zelf ontspannen zijn, dus ik denk en hoop heel hard dat dat wel goed gaat.
Jij iig ook succes morgen!!! Het zal wel slopend worden denk ik, voor zowel de paarden als wij haha!
! Het zal best intensief worden voor haar denk ik, maar ook wel goed voor haar. En idd, voor ons zal het ook heel inspannend worden
! Dankjewel! PartTwo schreef:en als je een heel druk paard heb kan je dr misschien even voor de les 10minuutjes aan de longe doen, als ze dan even wil rennen kan dat.
en als ze toch rustig staat kan je er best een hooinet inhangen, bij ons hangt er altijd een hooinet in.
Urielle schreef:even over je halster: misschien kun je het halstertouw om haar neus doen, zodat je niet zit te klungelen met het wisselen in de trailer? Veel succes verder!
Tinkelbel schreef:Toydoll schreef:Tinkelbel -> Ja ik loop van te voren eerst een paar rondjes aan de hand door de bak, er is een tribune, mensen, drukte. En het is een binnenbak, zij kent alleen buitenbakken. Ze is zelf aardig nuchter, vooral als er andere paarden bij haar in de bak zijn die zelf ontspannen zijn, dus ik denk en hoop heel hard dat dat wel goed gaat.
Jij iig ook succes morgen!!! Het zal wel slopend worden denk ik, voor zowel de paarden als wij haha!
Ja, dat is wel verstandig denk ik, even door de bak lopen, doe ik zelf ook. Merlin is wel aardig nuchter, maar af en toe echt een heethoofd en ze kan zich nogal om de kleinste dingetjes druk maken. Maar, zoals jij al zegt, als er andere paarden lekkere onspannen en rustig in de bak lopen, zal het wel goed komen. Nu maar hopen dat er niet een van de andere paarden opeens heel jolig gaat worden! Het zal best intensief worden voor haar denk ik, maar ook wel goed voor haar. En idd, voor ons zal het ook heel inspannend worden
! Dankjewel!
PartTwo schreef:als die snel moe is is het idd niet zo'n verstandig idee om eerst te longeren
Toydoll schreef:Maar ik denk niet dat dat gebeurt, rij met manege paarden mee! Juist omdat die rustig zijn :p
! Urielle schreef:even over je halster: misschien kun je het halstertouw om haar neus doen, zodat je niet zit te klungelen met het wisselen in de trailer? Veel succes verder!
Ze hebben altijd snel door dat met het vrouwtje vandaag niet te spelen valt
Urielle schreef:Urielle schreef:even over je halster: misschien kun je het halstertouw om haar neus doen, zodat je niet zit te klungelen met het wisselen in de trailer? Veel succes verder!
Bedoel je een soort hengsten ketting idee met het gewone halster?
Ik heb dat nog nooit gedaan eigenlijk, vindt het niet zo vriendelijk... Touwhalster is misschien wat scherper als een normaal halster, maar daarmee kan ik niet haar neusbeen breken..... En ik denk persoonlijk dat ze dan juist in verzet gaat... Maar missschien ook niet hoor, kan het allicht een keer proberen..
Ze hebben altijd snel door dat met het vrouwtje vandaag niet te spelen valt
) en heb ik het overgenomen. Heb haar recht voor de plek gezet, en bij elk klein pasje belonen, en nog meer belonen. Toen ze eenmaal half op de laadklep stond haar met wat brokjes gelokt, en eenmaal met het neusje in de trailer ging ze erop. Super beloont natuurlijk! Helaas dat het de terugweg zo moest gaan, maar al met al was het een goede ervaring! Doen we vaker! Zondag gaan we een weekje weg op kamp, dus dit was al een goede voorbereiding. Ben echt heel erg trots op mijn meisje!!!

Zeker wel voor herhaling vatbaar