Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

pol013 schreef:Mijn ruin is echt een über, super mega etter en kan daarom ook met maar 1 paard van stal buiten: een stoïcijnse shet merrie.
In een nieuwe pony op stal heeft hij een goed maatje gevonden. Ze bijten elkaar in het gezicht/ kaa/ hals en hebben de grootste pret tot er een geïrriteerd raakt. Daarom staan ze ook alleen naast elkaar en niet in 1 wei. Dan bestaat er altijd nog de mogelijkheid om weg te lopen want ze weten geen van beide van ophouden als de ander zegt er genoeg van te hebben. Overigens zijn ze beide 9 jaar en die van mij is op 4 jarige leeftijd gecastreerd.
Als je geen mogelijkheid hebt om een draadje te zetten zodat je ze een beetje kunt scheiden kun je proberen een schot in de wei te zetten waar ze zich aan het zicht van de ander kunnen onttrekken. Dan hebben ze toch een beetje meer rust. Misschien dat je dit zou kunnen maken van een stuk zeil en een paar palen?
En een paar krasje en wondje hou je altijd als je paarden samen buiten zet. Niets aan te doen.
Emaartje schreef:ja bedankt allemaal voor de reactie...inderdaad het stoeien is dat ze goed in de vel zitten,maar ben niet zo blij met allemaal bijtwondjes daar gaat het mij om..ze heeft al vele littekens en mioj gaat het e rnou om wat je hier opmoet doen zodat ze geen littekens over houdt..
ikke schreef:Emaartje schreef:ja bedankt allemaal voor de reactie...inderdaad het stoeien is dat ze goed in de vel zitten,maar ben niet zo blij met allemaal bijtwondjes daar gaat het mij om..ze heeft al vele littekens en mioj gaat het e rnou om wat je hier opmoet doen zodat ze geen littekens over houdt..
goed schoonmaken acederm erop. Daarnaast kun je met bachbloesems nog wat doen.
Emaartje schreef:ja bedankt allemaal voor de reactie...inderdaad het stoeien is dat ze goed in de vel zitten,maar ben niet zo blij met allemaal bijtwondjes daar gaat het mij om..ze heeft al vele littekens en mioj gaat het e rnou om wat je hier opmoet doen zodat ze geen littekens over houdt..