wie deelt een paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

latnahc2

wie deelt een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:06

ik ben benieuwd of er veel mensen zijn die een paard delen en dan bedoel ik niet met de verzorgster maar die echt samen een paard hebben aan gekocht.
en wat daar de ervaringen mee zijn?
en de doo's en dont's bij zo een afspraak?

susan_opel

Re: wie deelt een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:16

zou ik nooit doen. naar een tijdje gaat het toch mis. en dan heb je een probleem want het paard is van jullie allebei . dan kan beter 1 iemand het paard kopen en dan samen alle kosten delen .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:34

Heb ik gedaan en nooit, nooit, nooit weer...! Vooral wanneer het mis gaat inderdaad een ramp!

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:27

Ik heb samen met mijn vriend een paard gekocht en dat bevalt prima. We rijden er allebei op.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:28

Ik heb de mijne toendertijd samen met mijn tante gekocht. Later stopte zij ermee en heb ik haar overgenomen.
Als je het netjes regelt kan het best!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:32

Mijn paard heb ik op dit moment samen met mijn zusje. Zij heeft hem vier jaar lang in haar eentje gehad, ik ben vervolgens gaan 'bijrijden' en sinds anderhalf jaar is hij in financieel opzicht voor de helft van mij. Het is de bedoeling dat ik op korte termijn haar deel van haar overneem, dan is hij helemaal van mij.

We maken goede afspraken over verzorging, rijden en kosten. Natuurlijk verschillen we wel eens van mening, maar daar kan over gepraat worden en daar komen we altijd uit. Ik moet wel zeggen dat ik met niemand anders samen een paard zou kunnen hebben dan met mijn zusje. Ik denk dat het met een familielid of partner ook net wat anders is dan met een vriend(in) of kennis. Maar dat kan bij anderen natuurlijk anders zijn.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:35

Ik heb een meisje op de ponyclub rijden die een super ponytje heeft samen met haar zus.. Zij rijd hem beter dressuur, het zusje beter springen..
de ene week als we dressuur hebebn rijd zij hem bij mij in de les, de andere week rijd zij hem een les lager en komt haar zusje bij mij in om te springen

Maar nu gaat het veranderen.. ze vonden het niet fijn..

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:41

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:29

Ik heb samen met mijn tweelingzus 2 pony's. Financiel gaat het prima, scheelt toch weer een hoop. We hebben zadel e.d allemaal samen aangeschaft.
Wedstrijdkleding delen we ook, omdat we dezelfde maat hebben
Sinds een klein jaartje rijd mijn zus op een paard van de eigenaar van onze pensionstal en rijd ik alleen op onze pony. Dat bevalt eigenlijk wel goed, want zij heeft toch een andere rijstijl dan ik.
Maar als het zou moeten, zou ik het geen probleem vinden hoor, weer een paard delen met rijden.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 11:55

Bij ons op de manege zijn 2 meisjes die hun paardje delen met hun zusje en dat gaat prima! Bij 1 van die meisjes rijdt het zusje bij ons op de manege en de zus bij de PC en bij de andere gaat de zus wedstrijden rijden misschien en het zusje niet (die vindt het nog te eng) hele sterke pony en met springen druk... OPzich wil het best! Als je het samen met iemand wilt doen zal ik een familielid doen waar je goed mee kan.. als je iemand hebt waar je constant ruzzie mee hebt NEE hihi logisch