Wat te doen als een veulen niet wil eten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Wat te doen als een veulen niet wil eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 10:45

Hallo, ik heb een veulen van 2 en een halve maand. Hij is wat aan de magere kant, dus er werd mij geadviseerd om veulenbrok bij te voeren. Maar ik krijg hem niet zover dat hij het eet. Van alles geprobeert, in een emmer, op de grond, in een teiltje, uit de hand, met honing, met suikerwater, met stroop, met geraste wortel, met gras, met hooi, wat hij wel eet. Niks helpt, wie heeft tips?

YaLeeSs

Re: Wat te doen als een veulen niet wil eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:47

misschien als je er slobber van maakt mijn paard weet dan meestal niet hoe snel hij het moet eten..

Kusje Yaleesa

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:47

ik heb nu ook een veulen van 3 maand. groeid als kool en is daarom ook wat magertjes. hij eet dan wel wat brok maar niet genoeg. en eigenlijk heb ik dus net zon probleem als jij. en hij wilde toen hij 2 maand was ook geen brokjes eten.

ik heb hem toen lekker gemaakt door mams te gaan voeren (hele kleine beetjes natuurlijk die kreeg genoeg voor zichzelf) maar als ze zien dat mams wat eet willen ze dat onderzoeken en dan kun je de mazzel hebben dat hij ook mee gaat pikken. ze moeten nl leren wat brok is en dat dat heeeeeel lekker is

sommige hebben de voorkeur voor direct uit de emmer andere willen liever uit de hand. en mart (mijn veulen) heeft het liefste veulenbrok met een beetje lijnzaadolie erover. zonder eet hij ook weer minder.

ik zou niet te veel gaan experimenteren met andere dingen erdoor, vaak werk dat net averechts. en willen ze helemaal niet meer.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:00

Het veulen bij Thomas op stal voeren we bij als moeders aan het werk is.
Nu eet ie zonder problemen de slobber op, maar ik heb hem dus ook een keer met een pollepel gevoerd, omdat ie niet met z'n neus in de voerbak durfde

ziggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:15

geef zijn moeder er eerst een paar zodat hij ziet da het eetbaar is zeg maar bij ons heeft het geholpe

Poco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:40

Je kunt eens proberen om er wat koffiemelk in poedervorm over te strooien. Bij ons lukte dit goed, echter niet bij veulenbrok maar alleen bij kleine brokjes (Subli, die zijn niet zo groot).

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 09:52

slobber hebben we ook al geprobeert en de moeder voeren we altijd als we het ook bij hem proberen. Ook de moeder op de grond voeren werkt ook niet, hij toont absoluut geen interesse in het voer. toch maar blijven proberen. bedankt voor alle tips, nieuwe tips zijn nog steeds van harte welkom!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-05 14:56

Even bijwerken ---> hij eet nu!! Eindelijk. Het heeft wat tijd gekost, maar hij vind het nu heerlijk!