Ritsen in leren laarzen laten zetten..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Samo

Ritsen in leren laarzen laten zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 09:38

Ik heb Petrie rijlaarzen model Anky. En als het een beetje warm weer is krijg ik ze met geen mogelijkheid uit en moet ik ze aanlaten tot er iemand is die ze uit wil trekken

Nu wilde ik er ritzen in laten zetten. Maar waar zetten ze die ritsen dan? Op de plek van de balein? Ernaast aan de buitenkant of aan de binnenkant? Aan de voorkant? Of kun je dat zelf bepalen? Wat is het fijnste en wordt het meest gedaan? Blijven de laarzen nog wel 'stevig' of worden ze slap?

Waar hebben jullie dat laten doen? Gewoon bij een schoenmaker of ben je teruggegaan naar de winkel waar je je laarzen hebt gekocht?

aafje87

Re: Ritsen in leren laarzen laten zetten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:41

ritsen niet op de plaats van de balein zetten daar verlies je een hoop stevigheid door!!
Tja het is wat je zelf fijn vind, ik heb mijn ritsen altijd aan de buitenkant naast de balein gehad, dus van het paard af.
Dit ook omdat je anders je zadel zou kunnen beschadigen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:14

Ritsen in dressuurlaarzen worden tegenwoordig aan de binnenvoorkant gezet. Ze lopen dan door tot bijna in de zool en dit is inderdaad erg makkelijk bij het aan- en uittrekken. Voordeel is dat je de rits niet ziet tijdens het rijden (dat is wel het geval wanneer ze aan de achterkant zitten). Het is onzin dat je bij deze ritsplaatsing je zadel zou beschadigen. Je komt namelijk met die rits helemaal niet tegen je zadel aan!

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:15

Is dit duur? Ben namelijk ook aant sukkelen ermee...

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:54

Ik zou graag ook meer informatie daarover willen, zoals prijs, waar je het hebt laten doen, of het echt beter zit en ik denkl dat je inderdaad het zadel beschadigd als je ze aan de binnenkant laat zetten, ik heb een dressuurzadel en korte benen. graag ook meer info

groetjes kim

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:22

Heb je al andere dingen geprobeert? Ik doe altijd pendaalzakjes om me voeten heen, kan er anders ook niet uit!
Talkpoeder voor baby's zorgt ook dat je niet zweet.
Ik zou het wel zonde vinden en het is denk heel duur.

Juweel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:25

Misschien laten oprekken?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 20:29

QuijoSavan schreef:
Heb je al andere dingen geprobeert? Ik doe altijd pendaalzakjes om me voeten heen, kan er anders ook niet uit!
Talkpoeder voor baby's zorgt ook dat je niet zweet.
Ik zou het wel zonde vinden en het is denk heel duur.

Ik heb ook pedaalemmerzakken om mijn voeten gedaan, maar het stukje waar ze dan niet zitten ga ik zweten en dan krijg ik ze nog niet uit. Als ik gewerkt heb en ik wil 's avonds rijden kom ik er al amper in, dan zijn mijn kuiten dikker.

Op zich vind ik ritsen in mijn laarzen ook wel zonde, maar aan de andere kant, nu heb ik mijn laarzen bijna niet meer aan en dat vind ik ook zonde.

Ik hoop op nog meer reacties, met name van mensen die een rits aan de binnenvoorkant van de laars hebben laten zetten. Dat lijkt mij wel ideaal!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:32

Ik heb ze op de plaats vande baleinen laten zetten, en ze zijn nog helemaal stevig hoor. Het kostte mij 80 euro..

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 20:50

ik heb mijn petries laten ritsen bij Van Rijs. Dit hebben zij gedaan aan de binnenkant van je been, pal naast de balein.
Ik rij met veel plezier weer met mijn laarzen. Zonder pijn o.i.d. Ook beschadigd je zadel niet, want met dit deel van je been lig je niet tegen je zadel aan.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:33

Ik heb een paar laarzen met de rits op de balijn, en een paar met de rits aan de voorkant (petries) ik vind een rits echt ideaal! Ik had t zelfde probleem als jou, ook soms dikke kuiten, had ook erg vaak kramp. Ik vind het echt heerlijk die ritsen!
En je beschadigd je zadel niet! en het aan en uit trekken gaat een heel stuk aangenamer! heb er geloof ik 50 euro voor betaald

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 01:00

Ik laat ook altijd ritsen in mijn laarzen zetten, aan de binnenvoorkant. Nadeel vond ik dat de ritsen regelmatig kapot gingen omdat er zand tussen kwam
Misschien dat dat aan de achterkant weer minder is?

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 13:08

Ik ben naar de ruitersportzaak gegaan waar ik ze gekocht heb. Daar hebben ze me een adres gegeven van een goede schoenmaker die voor hun ook weleens ritsen in laarzen zet. Maar ze zei dat er waarschijnlijk geen rits aan de binnenvoorkant in kon omdat er al plooien zaten van het inlopen, dit werd meestal alleen bij nieuwe laarzen gedaan. Maar ik overleg wel met die schoenmaker, maandag breng ik ze weg.
Bedankt voor het reageren allemaal!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:56

Ik zou ook graag ritsen in mijn laarzen laten zetten, maar toen ik bij de schoenmaker in het dorp kwam keek hij me heel erg vreemd aan. Heeft iemand enig idee waar ik dit zou kunnen laten doen, ik woon in de buurt van Alkmaar / Beverwijk

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 22:23

hey
ik heb ritsen laten zetten aan de binnenvoorkant. Dat heeft me ongeveer 65 euro gekost dacht ik. (weet niet meer exact) maar ik ben er zeer blij mee! Ze beschadigen mijn zadel NIET, en daarbij krijg ik ze tenminste aan en uit nu
xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 04:46

Ik heb ze net langs de buitenkant (+- 1 cm) van die ballein lopen en merk niks van verlies aan stevigheid (balein zit er nog gewoon dus) Vind het verder echt ideaal!! Een verademing om ze uit te krijgen...

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-05 06:18

KimS schreef:
hey
ik heb ritsen laten zetten aan de binnenvoorkant. Dat heeft me ongeveer 65 euro gekost dacht ik. (weet niet meer exact) maar ik ben er zeer blij mee! Ze beschadigen mijn zadel NIET, en daarbij krijg ik ze tenminste aan en uit nu
xxx

Jij hebt ze er ook later in laten zetten? Toen je je laarzen al had ingelopen? Want dat zeiden ze dus bij de winkel, dat je geen ritsen aan de binnenvoorkant kon laten zetten omdat ze al ingelopen waren.

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:27

ik zou graag een rits naast de balijn laten zetten en dan aan de binnenkant van mijn laars, zou een schoenmaker dat kunnen

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:37

Ik heb een rits aan de buitenkant langs de ballein laten zetten. Heb ik laten doen bij de ruitersportzaak waar ik ze ook heb gekocht (Is ook een zadelmaker, en repareert ook dekens etc.). Dit kostte 30 euro. Heb ze er nu al een hele tijd inzitten, en ze zijn nog nooit kapot geweest.