Belasting paardentrailer????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pava

Belasting paardentrailer????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 08:24

Wie van jullie betaalt belasting voor zijn paardentrailer. Ik hoorde laatst namelijk dat je dat eigenlijk zou moeten betalen, maar dat je jezelf wel eerst even moet aanmelden bij de Belastingdienst.. Heb ik tot nu toe nog niet gedaan Wie wel?

Frantic

Re: Belasting paardentrailer????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:43

Ik niet, nooit gedaan ook. Eigenlijk ken ik er geen 1 die het wel doet. Waarom zou je het braafste jongetje vd klas willen zijn?

Ikzelf vind dat ik wel genoeg belasting betaal en die aanhangerbelasting lijkt op een vrijwillige bijdrage aan de staatskas.

Mij niet gezien dus.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:26

Nope, zolang jij niet op de weg komt met je trailer, hoef je ook niet te betalen. Ik verwacht overigens dat met de registratie, die controle tzt wel eens wat strenger zou kunnen worden.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 09:31

Nou, ik kom regelmatig op de weg met de trailer. En ik ken nog meer mensen die regelmatig op de weg komen en ook niet betalen. Ik ga er eerlijk gezegd zelf dat die aanslagen vanzelf wel zullen komen nu alle aanhangwagens op kenteken staan?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:58

Pava schreef:
Nou, ik kom regelmatig op de weg met de trailer. En ik ken nog meer mensen die regelmatig op de weg komen en ook niet betalen. Ik ga er eerlijk gezegd zelf dat die aanslagen vanzelf wel zullen komen nu alle aanhangwagens op kenteken staan?

Nope, jij moet zelf aanmelden dat je rijdt met de trailer. Zolang je niet op de openbare weg komt, hoef je ook niet te betalen. De belastingdienst kan natuurlijk niet ruiken of je de trailer gebruikt of dat die alleen maar op je erf staat.

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 10:01

Dat snap ik ook wel Ikke. Ik weet ook dat je je zelf moet aanmelden bij de Belastingdienst. Maar mijn vraag was of er bokkers zijn die dat gedaan hebben. Ik ken dus niemand in mijn omgeving die betaalt.

En bovendien denk ik zelf dat je er wel vanuit kunt gaan dat tzt er aanslagen verstuurd gaan worden. Een logisch gevolg van het op verplichte kenteken...

Eliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:04

Wel gedaan. Even een faxje richting de belastingdienst en je krijgt een rekening voor wel 6 euro per jaar (1 1/2 paardstrailer en niet als bedrijfsobject in gebruik, dan is het maar een deel van het bedrag per jaar; volgens mij is een 2 paardtrailer iets duurder want zwaarder). Als ze je aanhouden/snappen bij controles en ze zien dus dat je niet betaalt, betaal je die 6 euro voor elk jaar dat je niet hebt betaald terug mét een vette boete erbij. Ik vond het een beetje zielig om die 6 euro dan maar niet te betalen... gelukkig kan ik dat nog wel missen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:28

ik betaal het wereldbedrag van 8!! euro maar heb wel een 2 paards....

inderdaad even zelf aanmelden bij de belastingdienst, voor het geld hoef je het niet te doen en de boete is niet mis....