Welke paardenverzekering bij veulen van 4000 euro ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabri

Welke paardenverzekering bij veulen van 4000 euro ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 08:21

Heeft iemand ervaringen met Faimouth?? Deze heb ik al paar keer te horen gekregen, en ik moet perse voor maandag een verzekeringsmaatschappij hebben voor die tijd op vakantie met me vriendje kamperen in limburg terwijl ik verzekering moet hebben voor maandag en ook nog niet besef dat ik een veulen gekocht heb.
Maar heb tweede nacht slaap overleefd dus droom niet meer dus wie helpt me even mee of is dit ook voor jullie saai werk...

oja, inmiddels verwacht ik zo wel dat hij door de keuring heen komt maandag van de dierenarts

Het veulen kan over 9 weken gespeend worden(dat heet toch zo officieel, moet me nog heel erg verdiepen in houden van veulens ed').

Frantic

Re: Welke paardenverzekering bij veulen van 4000 euro ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:47

Bel toch gewoon EEN maatschappij dan is hij in de voorlopige dekking. Van alle maatschappijen zijn goede en slechte berichten bekent dus het maakt niet zoveel uit.

Ikzelf ben bij de EFO, die zitten in Heerenveen. Ik ben een premiebetaler dus hoe ze met uitkeren zijn weet ik niet, en eigenlijk wil ik dat ook niet weten.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:01

Gewoon bij de EFO voor de dood verzekeren. En Brand en Hemelvuur.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:03

Bel Amev even, die willen bij veulens normaal gesproken alleen een gezondheidsverklaring voor accepatie bij een uitgebreide verzekering. Ik ben tot nu toe een tevreden klant bij Amev, ook bij Interpolis. Bij Interpolis moet je alleen wachten op acceptatie totdat de inspecteur langs geweest is. Als ik een paard snel verzekerd wil hebben ga ik naar Amev.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:08

Ik zelf zit bij de EFO, heb hier nog nooit problemen mee gehad.
Maar ik denk dat wat amondi zegt voor tijdelijk ook wel slim is, gewoon een verzekeringsmaatschappij bellen voor tijdelijk. Zoek daarna rustig verder. In ieder geval succes!

panic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 22:18

Zo dan, een veulen van 4000 euro.
Wat zit erin als ik vragen mag.
Bij interpolis gaat de 20 dagen wachttijd gelijk in, dan is hij alleen verzekerd bij dood. In die 20 dagen komen ze wel even kijken of hij gezond is en alles.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 09:17

ik zit bij efo.
de deking gaat na je telefoontje direct in en in de loop van de maand komen ze wel even kijken maar je bent direct verzekert.
ik heb helaas wel ervaring met overname.
je kunt daar veel kanten op en geen gezeur over onzin dingen.
succes.
p.s. heb net zelf weer een vrij duur jaarling merrie verzekerd,ook geen probleem.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 10:31

Ik heb alleen maar positieve verhalen over Efo gehoord. Dat is ook mijn keuze als ik een paard ga verzekeren.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:26

De mijne heb ik bij Interpolis verzekerd en ik meen dat ze toen ook in voorlopige dekking zijn genomen voordat de verzekeringsmeneer langskwam, maar dat weet ik niet meer heel zeker (is ook al 3 jaar terug).