Pony mee naar Polen of Spanje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

viola

Pony mee naar Polen of Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 08:14

Kan iemand mij vertellen wat er allemaal moet gebeuren als je een pony mee wil nemen naar Polen of Spanje.
Een gezondheids verklaring van de DA neem ik aan, maar verder nog wat.
In principe moeten ze voor het vervoer door NL natuurlijk gechipt zijn, maar dat is in die andere landen toch niet verplicht?
Het is de bedoeling dat de pony in polen blijft. Voor spanje (andere pony) zou het gaan om een paar maanden. En gelden er daar voor de canarische eilanden nog andere regels.

Hoop dat iemand me hier wat info over kan geven.

DinkeyGirl

Re: Pony mee naar Polen of Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:02

Als de ene pony maar voor een paar maanden gaat, zou ik hem lekker thuis laten, de klimaatsverandering is groot en heel veel paarden en pony's kunnen daar niet goed tegen. Het voer is ook heel anders (waar wij woonden had je dus geen normaal hooi, alleen maar voerstro en alfalfa omdat er geen gras groeide) dus het is een hele omschakeling voor die dieren, die ik mijn pony niet aan heb willen doen en ik heb ruim anderhalf jaar in Spanje gewoond. Als je het doet, neem dan voldoende voer mee om een goede omschakeling te kunnen maken.
Spanje is EU dus je hebt idd een chip nodig, want voor het vervoer dient je paard geregistreerd te staan!
Verder een gezondheidsverklaring en de nodige entingen (tet/infl/rhino). Je dierenarts kan je meer vertellen.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 12:06

Ik zou even contact opnemen met de RVV voor de vereiste papierwinkel.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 12:37

Als het echt gaat gebeuren zal ik idd de DA en RVV wel even bellen, maar wilde alvast een beetje weten wat er allemaal nodig is.