ik weeg 90 kilo ben ik te zwaar voor mijn paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

angelaxx

ik weeg 90 kilo ben ik te zwaar voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 06:45

ik had een dringende vraag ik weeg 90 kilo en ben 1.76 lang ik heeb een stevige nrps van 1.57 ik merk dat ze geen moeite heeft ze gaat behoorlijk snel en rend nog net zo makelijk een hoge berg met mij erop op
maar ik ben bang dat ze er later last van krijgt
wat denken jullie

Adrija

Re: ik weeg 90 kilo ben ik te zwaar voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 06:56

Hoe is je paard gebouwd?

Overigens: als ik reken is je BMI (Body Mass Index) rond de 29. Voor je eigen gezondheid is dat in ieder geval niet zo goed (marges liggen tussen 20 en 25. Het is je gwicht gedeeld door je lengte in het kwadraat). Je bevindt je dan in een gevarenzone. Maar goed, dit terzijde.

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 07:07

ze is behoorlijk stevig een is goed bespierd heb is geen slank geboud paard.
mensen hier zeggen dat het makkelijk kan en dat het voor het plaatje ook nog goed past
maar ik wil het zeker weten ik kan het mezelf niet vergeten als ze der later wel last van heeft
ze is het overigens wel gewend ze is nu 7 jaar en 1,5 jaar van mij ze is voor mij ook altijd door een stevige vrouw gereden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:02

Ga ik eerlijk antwoord geven, als je je dit afvraagt, waarom doe je dan geen moeite om wat af te vallen?

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 08:14

denk jij nou echt dat iemand men dat gewicht van mij daar geen moeite voor doet bij de een gaat het sneller als bij de ander maar mijn vraag ben ik op dit moment te zwaar (snap je)

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:21

op een gezonde manier afvallen doe je niet in 2 weken. Daar trek je minstens een jaar voor uit.
Als het paard het gewend is en er geen problemen mee schijnt te hebben dan lijkt mij het geen probleem, echter ideaal is het niet, maarja dat hoef ik je waarschijnlijk niet te vertellen .

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:22

Hoi

Ik heb zelf ook een nrpsje (wel wat kleiner 1.40) en ze zijn in de benen heel erg fijn heb ik gelezen.
Maar ik heb ook gelezen dat nrpsjes heel fijn zijn?
misschien heb jij wat ander bloed door het paard dan bij mijn pony,
Ik heb Arabisch bloed er door.
maar volgens mij kun je er nog genoeg op rijden.
alleen als ze er wel last van te begint te krijgen zou ik misschien wel wat aan je gewicht doen want een ander paard kiezen vind ik altijd heeeel erg moeilijk

groetjes astrid

Kijk ook even naar mijn topic:

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=437596&start=0&st=0&sk=t&sd=a

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 08:28

je zegt zelf dat je niks merkt aan haar dus zal het wel meevallen...

een paard krijgt meer problemen als het totaal verkeerd gereden word en teveel zwaar werkt op verkeerde bodem,dan door een bepaald gewicht hoor, dus laat je niet gek maken,...

maar idd beetje gewicht kwijt is voor jezelf gezonder.....
dus hup op de fiets, minder chippies en koekjes en dan komt t wel goed!

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 08:36

in de bak rijden doen we zo en zo al niet meer bij ons in de buurt is er nergens een binne bak en de buitenbakken staan elke keer vol met water dus veeeel te zwaar ik rij z'n 4x per week en dan gewoon lekker buiten en daan meerendeel stap en draf
het afvallen gaat zeker lukken ben er al 5 kwijt

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:05

Even een hart onder de riem: WAT GOED DAT JE AL 5 KG KWIJT BENT!!! Knap hoor!:)

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:15

Goed dat je bent afgevallen!
Op zich kan een paard best 90 kilo dragen, en zeker als jij als ruiter een beetje soepel in jet zadel zit hoeft dat geen probleem te zijn. Wel belangrijk is dat je paard zijn rug goed gebruikt en dus het gewich goed kan dragen en dat kan alleen maar door een goed dressuurmatige basis. Dus ook al rijd je alleen buiten ik denk dat het dan toch belangrijk is om je paard dressuurmatig te trainen.

Succes met afvallen!

carin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 09:19

Goed hoor Kim en ik las het hier al, maar of je te zwaar bent voor je paard heeft meer te maken met de manier waarop je zit en rijd dan hoe zwaar je bent....en weet je dat jongens en dus ook mannen vaak ook veel zwaarder zijn dan dat je in een oogopslag kan zien ? en die zouden dan wel alles kunnen rijden ?
Geniet maar lekker en probeer op een gezonde manier wat kwijt te raken, maar dan vooral meer voor je gezondheid dan voor je pony hoor ! Succes !

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 09:37

dankje voor alle reacties ik ga zeker door met afvallen
Delphi2 weet jij een beetje dressuurmatige oefeningen die ik buiten kan doen ik heb op het moment geen bak tot mijn beschiking dus moet het buiten kunnen doen

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:10

Onwijs goed dat je bent afgevallen!! toppie!! Maar als ik zelf op zo'n gewicht was zou ik gwoon de komende week alleen wat fruit eten als ontbijt en verder niks, maar dat is mijn mening en wat yoghurt helpt de mag krimpen.. mss een tip!

Als je paard stevig gebouwd is en een goeie rug heeft zou het wel kunnen en als jij zegt dat ie er geen last van heeft geloof ik je gelijk dus dankan t wel.

NotNice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:15

hoe zwaar is je paard??
een paard/pony kan namelijk zo'n 20% van z'n eigen gewicht dragen. als jij 90kg bent moet je paard dus rond de 450kg wegen om jou te kunnen dragen.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:18

a joh het valt denk ik wel wat mee. Ik ken ook 2 mensen die mischien nog wel zwaarder zijn als jou met zon soort paard. Je kunt wel afvallen dat rijd voor jou ook fijner, EN het is veel gezonder!! Om je paard zou ik je niet zo veel zorgen maken. Tenzij hij niet goed bespierd is enzo maar dat is hij wel las ik ... veel suc6 verder!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:26

Meisje, ook mijn paard (die dan wel 1,70 is maar toch) heeft een hele tijd met een ruiter van 99 kilo rondgelopen, en hij heeft er echt niks van geleden. Het ligt er aan hoe jij je in het zadel gedraagt. Iemand van 50 kilo kan meer tegenzitten dan iemand van 90 kilo.

En over dat afvallen. Neem gewoon je tijd (heb ik ook gedaan). Het hoeft niet snel, als het maar blijvend is. Snap je? Een crashdieet met bv een week alleen maar droog brood (example ) kan misschien voor een week leuk zijn, maar als je daarna weer gewoon op de oude voet verder gaat dan wordt je daar niet slanker van. Voor een hart onder de riem mag je altijd pb'en. Succes en ik wens je vele kilo's minder
En in de tussentijd lekker met je knollie genieten

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:32

Ja maar dan ben het ergste eerst kwijt, en daarna zou ik een speciaal patroon aannemen qua eten. dat helpt ook! SUCCES!! en indd geniet lekker met j paard

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 10:35

dat ga ik zeker doen even over dat afvallen ik wil het graag op de gezonde manier doen dus met jou tip doe ik niet veel maar wel bedankt

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:40

Het is niet makkelijk om af te vallen ik zelf weeg 85 kg
En reed een merrie van 1.66
Wel wat anders maar toch wel een beetje het zelfde

En zoals anderen al zeggen een ruiter van 50 kg kan zijn paard ook in de weg gaan zitten als iemand van 90kg

Maar ik wens je succes met afvallen ben zelf ook begonnen
Loop nu ook bij een diatiste

Kaiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:49

Ik denk echt niet dat je te zwaar voor je paardje bent .
En ik vind het knap dat je al een aantal kilo's eraf hebt, want aankomen is makkelijker dan afvallen .

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 10:49

Hoi kimmy1986x (en andere geinteresseerden)
ik ben ook zwaar en heb nooit aan een dieet willen beginnen omdat mijn moeder altijd HET voorbeeld gaf: niet volhouden en weer meer bijkomen. Ik was altijd van het "gezonder doen" maar jah... met al die lekkere dingen om je heen gaat dat gelijk weer uit je mind.
Nu heb ik echter 3 goede voorbeelden gehad van een dieet, wat werkt.
Het zijn maaltijdvervangers van een onbekend dieet (althans, ik kende het niet). Je mag 3 producten op een dag, en alleen water en kruidenthee (ook groene-, zoethout- kaneel dus valt wel mee hoor )
En je hebt nog allerlei foefjes maar ja, ik ga nu niet heel dat gedoe uitleggen.
Het goede van het dieet is; het is zo gebouwd , dat je heel weinig koolhydraten binnen krijgt, en daarom leeft je lichaam van je vetten. Die vetten,als die weg zijn, komen ze niet meer terug. Serieus, mijn oom en tante zijn er mee begonnen, in de winter.. en ze zijn allang klaar, en je merkt dat het er niet bijkomt. Tuurlijk, je moet ni hetzelfde gaan eten als ervoor want ja.. dat was niet goed. Maar je mag best eens dingen eten die god verboden heeft. Het komt allemaal neit zo snel meer terug, puur omdat die vetcellen weg zijn, en je lichaam de binnenkomende vetten gelijk wegwerkt. Kom je toch een kilo an na een paar feestjes ofzo, dan gebruik je 1 dag weer van die dingen en dan ist weg.
Serieus zo werkt het echt.

Het is geen slimfast, of whatever, en dat merk je ook aan de prijs
Maar het is iets wat werkt. Je hebt geen honger , je ziet elke dag verschil... en het is echt verantwoord, mensen die er niet in geloven, bespaar me jullie kritiek, want het is alleen door goed opgeleide mensen vertegenwoordigd.

Resultaat;
bij mij, na 12 dagen ging ik bij haar op de weegschaal staan, en er was 4,3 kilo af waarvan 3,7 kilo VET. Die weegschaal rekent alles, vocht, vet, kilos alles.

Ik moet maandag terug, dan ben ik in totaal 26 dagen bezig dus ben zeer benieuwd.
Ik ga alleen bij haar wegen. Dus het is een verassing.

Dit is een manier om verantwoord snel af te vallen.

Ok dit was een beetje off topic, maar goed.
Mijn voorbeelden zijn ieder 25, 30 en 33 kilo kwijt (was dus echt nodig)

ik vind neit dat ej met 90 kilo te zwaar bent, want grote mannen wegen ook al gauw zoiets.

Maar al goed dat ej al 85 weegt joh!!! Ga zo door.
En als je een zondigt, denk dan niet dat het voorbij is, ga gewoon weer lekker door met afvallen. Lekker veel rijden, dan komt dat zeker goed!!

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:00

Ik vinds het grote onzin om te zeggen dat je dan maar EVEN moet afvallen.
Tsss,zou mooi zijn als het zo makkelijk ging!

Maar ik zou wel de rug van mijn pony in de gaten houden.
Even checken of die niet gevoelig is....

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:03

Heel goed dat je al afgevallen bent zeg!
Maar idd niet ineens alleen maar fruit gaan eten dat is geen goede manier.
Als je afvalt door alleen minder caloriën in te nemen, kom je weer aan zo gauw je weer meer caloriën inneemt, en je blijft natuurlijk niet je hele leven op fruit leven...
Je moet er dus ook goed bij sporten en caloriën verbranden, anders kun je later als je weer wat aangekomen bent zo gauw je weer meer caloriën in gaat nemen niet meer zo veel afvallen..]
Het staat er een beetje raar, maar tis waar :p

Maar heel erg veel succes er mee iig, want makkelijk is het zeker niet! petje af hoor

En ondertussen lekker blijven paardrijden!

angelaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 11:10

de rug van mijn paard is zeker niet gevoelig dat was het eerste waar ik naar keek nogmaals bedankt voor jullie fijne reacties