Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) onder het zadel doen. Je zadel kan door een onderlegger juist erg verkeerd gaan liggen (door de opvulling van ruimte die je niet over had eigenlijk). Als je er dan toch perse iets onder wilt hebben kun je het beste een gelpad gebruiken, maar dan is er nog niet de garantie dat je zadel net zo goed ligt met gelpad dan dat het doet zonder. En zelfs met gelpad kan je zadel gaan schuiven. Daantje1981 schreef:Was heet eerste wat ik me afvroeg:
Als je zadel goed ligt, hoef je er toch niks meer onder te doen?
Een onderlegger is alleen voor als het zadel net niet goed past.
) [***] schreef:Dat is dan beter (een gelpad),dat verdeeld gelijk de druk, en is (meestal) een stukje dunner dan dat een onderlegger is. Maar daarmee is nog niet gezegd dat je zadel er niet meer van gaat schuiven zoals hij nu doet met de onderlegger die je nu hebt. Misschien dat je hem even kan lenen/uitproberen van iemand
[***] schreef:Dat wel, maar dan heb je kans dat je zadel weer niet goed ligt ivm de dikte van een echt bontje, dat heb je dan weer minder met een gelpad.
Zoro schreef:Nee hoor, een bontje is het beste onderlegger wat er is, is bewezen stond vorig jaar in het Bit, Ik heb zelf ook een paard met een gevoelige rug omdat ze wat ongelukjes heeft gehad maar haar rug is minder gevoelig nadat ik een bontje gebruik. Ik zou een bontje kiezen, die gelpads helpen geen zak.
Eleonoor schreef:Gelpad is trouwens geen goed idee. Kan kan slecht vormen naar de vorm van de rug. Op het moment dat je je zadel aansingeld, trekt de gelpad strak over de rugwervels heen. Met name richting de schoft komt er zo veel druk op de wervels, terwijl het zadel juist zo is ontworpen om geen druk op de wervels te hebben. Er zijn gelpad die in het midden, boven de wervels zo zijn ontworpen dat deze daar niet kunnen drukken. Bij een bontje heb je dit probleem minder.
gelpads vink rotzooi indd wat elenoor zegt vind het ondingen.. Emaartje schreef:hoorde net van een kennis dat mij aangeraden is om een action gelpad aan te schaffen..zijn de ze goed en wie heeft er ervaring mee!!!en een te koop..gr emaartje
). De meeste andere zouden nutteloze pads zijn.
PolosportJ schreef:en... het staat machtig chique