wat moet ik doen ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

justineke

wat moet ik doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 18:23

Mijn verzorg shetje is 17 july uitgeteld
en nu nog niet bevallen
nu heeft de eigenaar haar naar de hengst gebracht voor 1 maand hij denkt ze is niet drachtig
ze heeft al een beetje uiers
en nu zit ze dus bij de hengst wat moet ik nu doen ??

Faniek

Re: wat moet ik doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:32

Niks
Vind het vaag dat hij haar nu alweer naar de hengst heeft gebracht.. 10 dagen overtijd is niks

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:37

als ze wel drachtig is zal ze hoogst waarschijnlijk de hengst wel vermoorden.
als ze niet drachtig is zal ze gedekt worden.
het is alleen wel onverstandig van de eigenaar als het verhaal zo is als jij zegt dat hij er niet eerst een dierenarts heeft bij gehaald omdat een merrie na de uitgetelde datum nog 1 maand kan overlopen en dus een dracht heeft van 12 maanden.
maar ik denk dat je niet in paniek hoeft te raken, een drachtige merrie is een dodelijk wapen en de hengst zal haar dan ook niet benaderen

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 19:14

ok de veearts doen ze niet eens aan nooit geweest alleen met de dracht van de andere merrie kreeg geen gras en mogt niet meer op wei (staat normaal wel op wei) en veulen is overleden naar 3 dagen met te weinig melk het is een echt boertje met alleen schape
voor hem zijn schapen en paarden het zelfde bijde 4 benen

LisaMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:27

pigglejay idd

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 14:21

ok dan

ziggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 14:29

10 dagen kan wel! heeft ze al vaker veulens gehad dan moet het vlugger kome! onze merrie was 17 dagen overtyd en alles was goed, maar wel goed op lette !

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 15:26

ziggylover schreef:
10 dagen kan wel! heeft ze al vaker veulens gehad dan moet het vlugger kome! onze merrie was 17 dagen overtyd en alles was goed, maar wel goed op lette !

ze is sinds gister weg en ze heeft een veulen meer gehad op 2! jarige leeftijd en is dus op haar eerste gedekt ze dus ook redelijk klein en nog niet volgroeid ze is nu 5

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 15:47

Als je haar bij een hengst zet en ze doet gemeen tegen de hengst etc. dan is ze hoogstwaarschijnlijk wel drachtig..
je kunt ook elke dag even sjecken of er melk uit de uiers komt, bij sommige begint dit al behorlijk vroeg

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-05 16:57

amie_x_mij schreef:
Als je haar bij een hengst zet en ze doet gemeen tegen de hengst etc. dan is ze hoogstwaarschijnlijk wel drachtig..
je kunt ook elke dag even sjecken of er melk uit de uiers komt, bij sommige begint dit al behorlijk vroeg

ze staat een 1 uur rijden met de auto weg dus nee dat zal niet lukken weet het adres ook niet

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-05 16:12

ze is nu 3x gedekt en drachtig ze komt deze week weer terug
dus ze was niet drachtig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 22:16

Ze is dinsdag weggebracht, dat is 2 dagen geleden. Je kunt dan nog niet zeggen of ze wel of niet drachtig is, dat kun je pas met zekerheid zeggen als ze gescanned is. Bovendien moet de vrucht zich nu nog innestelen in de baarmoeder, dus spreek je sowieso nog niet over drachtigheid.

justineke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-05 08:02

Neonlight schreef:
Ze is dinsdag weggebracht, dat is 2 dagen geleden. Je kunt dan nog niet zeggen of ze wel of niet drachtig is, dat kun je pas met zekerheid zeggen als ze gescanned is. Bovendien moet de vrucht zich nu nog innestelen in de baarmoeder, dus spreek je sowieso nog niet over drachtigheid.

ach de eigenaar heeft nog nooit de veearts gebeld in 1 jaar dat ik ze verzorg scannen vint ie onzin dus ik zit 11 maanden in onzekerheid