Pulpbrok van de Welkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faniek

Pulpbrok van de Welkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 17:29

Ik heb een probleem met mijn merrie. Na het veulenen is ze behoorlijk uitgezakt en ben haar druk aan het trainen voor de keuring, maar je ziet de ribben en toch heeft ze buik eronder. Als ik haar op gras of hooi zet gaat de buik echt een flinke hangbuik worden en zie je de ribben nog erger.

Nu kreeg ik als tip om bietenpulp (pulpbrok) van de welkoop te kopen.

Hoe mengen jullie dit en hoe lang van te voren maken jullie het klaar?

Eventuele andere tips om vet op de ribben te krijgen ipv eronder zijn ook welkom. Ze staat nu op 4 kilo merriebrok gemengd met basisbrok (anders lust mevrouw het niet)

piggeljay

Re: Pulpbrok van de Welkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 18:44

geen pulp brok kopen, maar losse gedroogde bietenpulp en dat weken in een emmer water 12 tot 24 uur zodat het een brij wordt dus even meten hoeveel water je er bij moet doen.
en dat voeren in haar voer bak zonder er brokken of wat bij te doen.
( als ze het niet eet hoef je tenminsten je andere voer niet weg te gooien)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 18:57

Het probleem is dat ik niet weet waar ik dat moet halen. Heb op diverse plekken gevraagd en die stonden me als gestoord aan te kijken

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:10

Wij hadden die pulpbrok ook, omdat mijn haf in de winter enorm mager werd, maar dat mengden we met nog iets Ik weet alleen even niet meer met wat ja, met water, maar met nog iets wat... Het hielp iig wel