Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ik heb vorig jaar van mijn dierenarts een kwpn blaad gekregen waar de overdracht op stond en daar stond ook op of ik lid wilde worden maar ik vond het een duur geintje en heb du nee gezegd ik heb hem gewoon op mijn naam staan ook het paspoort
het is toch onzin om je op zoiets te abboneren als je paard koopt wat een flauwekull hoor (is net als ik mijn een hond koop en ben verplicht een abbo op hart voor dieren te pakken ) onley schreef:nou volgens mij klopt dit toch niet hoorik heb vorig jaar van mijn dierenarts een kwpn blaad gekregen waar de overdracht op stond en daar stond ook op of ik lid wilde worden maar ik vond het een duur geintje en heb du nee gezegd ik heb hem gewoon op mijn naam staan ook het paspoort
het is toch onzin om je op zoiets te abboneren als je paard koopt wat een flauwekull hoor (is net als ik mijn een hond koop en ben verplicht een abbo op hart voor dieren te pakken )
Citaat:Het feit dat jouw naam in het paspoort staat of op zijn stamboekpapieren is geen wettelijk bewijs van eigendom. Daarvoor hoef je de naam niet te laten veranderen.

Hobby schreef:Hoi Chita!
Er zijn meer topics over dit onderwerp geweest, maar ik weet niet precies wat er wettelijk allemaal geldig is. Een verkoopovereenkomst is in ieder geval wel geldig, zowel schriftelijk als mondeling, als ik me niet vergis. Verder zou je even de andere topics op kunnen zoeken of misschien weten andere bokkers hier meer? Ik weet wel 100% zeker dat een stamboekpapier of paspoort op jouw naam niet geldt als eigendomsbewijs. De vorige eigenaar kan jouw paard niet zo maar opeisen vanwege deze papieren. In geval van diefstal is dit ook altijd erg lastig, omdat de rechtmatige eigenaar dan weinig heeft om op te staan als hij zijn paard bij een ander terugvindt.