Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Verder krijgt hij na het rijden een kwart tot een halve kilo biks, soms ook alleen een handje. Hangt een beetje vanaf wat we gedaan hebbem. PartTwo schreef:mijn paard krijgt 2x per dag 3/4 bix, en 3 x kuil, en na het werken krijgt ze ook nog een 1/2 bix en een 1/2 meusli.
maar als je gewoon met dr werkt zou ik dr zoiezo zeker krachtvoer bij geven, want ze mag dan wel heel de dag in de wei staan maar krachtvor hebben ze echt nogig als je ze gewoon rijd of longeerd ook al is het maar 4 x per week.
Zoro schreef:Ik vind dit een beetje een rare uitspraak, je hoeft een paard geen krachtvoer te geven als hij prestaties levert, mijn pony reed op Z2 niveau en hoger, die kreeg nooit krachtvoer die deed t puur op hooi en dat die egt niet lui was want die kon ik geen dag laten staan.
Een paard kan heeel goed presteren zonder krachtvoer als je maar goed hooi hebt.
Krachtvoer is alleen maar rotzooi, wij hebben heel veel paarden op stal gehad die onder de krachtvoer zaten en niet dik wouden worden ze komen bij ons op stal alleen op hooi en worden veel gezonder zonder krachtvoer.