Boek "paardrijden met gevoel"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Esther28

Boek "paardrijden met gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 11:39

Heeft iemand dit boek en heb je er echt wat in de zin dat er dingen duidelijk in staan en dat je de tips ook echt in praktijk kunt brengen.

Nathalie02

Re: Boek "paardrijden met gevoel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:43

Ik heb hem wel. Maar vind het niet altijd duidelijk omschreven. Soms pas ik weleens wat toe, maar het ligt er ook maar net aan hoe je paard is.

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 11:52

Ik heb het boek ook.
De vragen die erin gesteld worden gaan van eenvoudige (essentiële) basisvragen zoals 'Hoe drijf ik correct?' (moet je dit al niet meer op bokt vragen, want dan krijg je 10 verschillende antwoorden ) naar meer gevorderde vragen (schijnovergangen, schouderbinnenwaarts, travers...).
Ik vind het duidelijke antwoorden hebben, maar aan een groot deel van de vragen heb je niets, omdat ze nog niet van toepassing zijn.

Eerlijk gezegd, ik had er meer van verwacht.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:06

Ik heb het boek ook en ik vind het juist wel een heel duidelijk en handig boek. Het boek is volledig geschreven in vraag-antwoord stijl, zit je met een vraag dan zoek je het in de index op en dan heb je het antwoord. Ik vind het boek zowel voor de echte beginner als voor een gevorderde ruiter erg leerzaam. Wat mij betreft was het dus echt geen miskoop

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:35

Ik heb het ook. Leuk boek, duidelijk, makkelijk om dingen in op te zoeken enzo

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:08

denk dat het toch een kwestie is van doen. Je kan er wel over lezen, maar dan in de werkelijkheid is het toch vaak moeilijker dan het te lezen was. (snap je het nog) Persoonlijk lijkt me het handiger om het van iemand te leren die het kan en jou daar mee begeleid. Want doe je dan iets fout dan kan hij/zij het corriseren en hoef jij niet je boek erbij te pakken om nou te kijken waarom het niet lukt.