petrie grand-prix rijlaarzen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Saartjeuh

petrie grand-prix rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 15:05

heeft er iemand ervaring met de petrie grand-prix rijlaarzen ?

Saar

Zoro

Re: petrie grand-prix rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:09

ik heb hele slechte ervaring met Petrie die rot dingen komen mijn huis niet meer in ze gaan heel gauw kapot, ik zou een derby kopen als ik jouw was

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 16:25

klote laarzen bij mij laten de belijning aan de achterkant steeds los
ik heb ze nou al 3keer laten maken in een jaar tijd en zoveel paarden rij ik niet per dag
ik rij 2paarden per dag en dan dus 7dagen per week
dus heb me laarsen ook niet de hele dag aan ik trek ze aan als ik ga rijden en trek ze uit als klaar ben met de paarden rijden
dus als ik jou was zou ik GEEN petrie kopen en heb gehoord dat het niet uitmaakt welke je koopt want bij allemaal laten ze los
en met debrie heb ik geen ervaring sorry
maar dat worden mijn volgende leren laarsen ook

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 17:51

mijn andere laarzen van rectiligne zijn nooit gelost maar ik vond die van petrie supperr mooi en k zou ze dan vooral gebruiken op wedstrijden ....

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:04

ik heb zelf geen leren laarzen maar wat ik hoor zijn goede ervaringen met cavallo...

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-05 18:30

ok als er ook iemand ervaring heeft met cavallo piaffe .... smijt het er maar bij want deze laarzen vind ik ook heel mooi !

mss iemand foto's aan de voet

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 18:47

Bij mijn petrie's gebeurde het pas toen ik ze een jaar of drie had. Daarna heb ik ze laten maken en ze zijn nooit meer kapot gegaan. De pasvorm is super en de kwaliteit van het leer ook!

ik heb dus net Derby laarzen binnegekregen, op maat gemaakt.... maar de voetmaat is dus veeeeel te groot! vooral op de wreef en de enkel. Dus ja, of je daar goed mee af bent... Ik heb ze al een keer teruggestuurd, maar het resultaat was niet echt veel beter. Dus, als iemand interesse heeft: derby elegance, met dressuurboog extra hoog (6) cm. voet 38 kuit 37 hoogte achter 48 zijkant 54

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 21:54

hoi ik heb cavallo´s piaffe. Bij mij zijn ze alleen niet helemaal goed aangemeten dus erg veel problemen gehad met inlopen (ondanks dat t leer zacht was, kalfsleer). Verder zien ze er nog heel mooi uit, maar omdat ik ze iedere dag aanhad en meerdere paarden op een dag reed kreeg ik ze steeds moeilijker uit (de laard bleef vochtig van binnen dus erg stroef met aan en uittrekken) en nu is de hak van de laars helemaal los van de voet..... Het is nog maar de vraag of ze weer gemaakt kunnen worden. Heel jammer want verder zagen ze er nog heel goed uit. Ik vind het ook een hele mooie laars , nog net ietsje fijner en eleganter dan de petries vind ik.
Ik heb nu een paar petries erbij gekocht, model derby. Deze laars past heel goed bij mijn voet en been (allebei nogal lang en slank). Ze passen echt perfect en zitten daardoor ook heel mooi en fijn (nauwlijks pijntjes met inlopen!!!). Ik heb ze bij van huet (die man is echt een vakman op gebied van rijlaarzen) laten aanmeten en gekocht. Dat was even een eindje rijden voor mij, maar ik kan het je wel aanraden. T is toch een grote uitgave en het is dan zonde als dan blijkt dat ze toch niet helemaal goed zitten.
Nu maar hopen dat ze niet gaan loslaten zoals jullie allemaal zeggen.....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:04

ooh jeetje.. ik wilde in augustus voor petries gaan kijken.. zijn er ook goede eravringen met petires? iemand?????

oohooh.....

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:07

Ik
Ik heb de Anky uitvoering en ze zitten als gegoten

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:15

Hmm, ik heb petrie leren rijlaarzen, ik denk nog geen 2 jaar oud, maar nu gaat het leer aan de binnenkant hellemaal los... hebben meer hier ervaring mee?

San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:18

Taaclover schreef:
Ik

Bij mij precies het zelfde!

Unicorn1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 22:21

Ik heb geen problemen gehad met Petrie en Cavallo, geweldige laarzen.

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-05 07:37

Oscarlover schreef:
Hmm, ik heb petrie leren rijlaarzen, ik denk nog geen 2 jaar oud, maar nu gaat het leer aan de binnenkant hellemaal los... hebben meer hier ervaring mee?

Dit heb ik ook wel voor met mijn rectilignes ( die zijn 2 jaar ) en het leer vanbinnen nost ookl maar toen heb k het weggedaan nr de schoenmaker en probleempje opgelost en nog steeds niet los ( 6 maanden later)

Kelloriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 07:44

Ik heb ook goede ervaring met petrie. Het is maar hoe je er mee omgaat! Netjes in de vet en netjes uittrekken, dan is er niks aan de hand hoor

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 07:45

Ik heb ook petrie leren rijlaarzen. Heb deze al zeker 8 jaar. Laat ze 1x per jaar verzolen en zien er nog goed uit. Heb er echt geen problemen mee en rij er toch elke dag mee.

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 10:45

Ik heb ook Cavallo piaffe, zijn heeeeeeeeeeel goed en bij mij is het leer totaal niet zacht die van mij zijn knetterhard aan de buitenkant en zacht aan de binnenkant zo als het hoort

Ik zou voor Cavallo, Konings of derbys kiezen petries kunnen ze beter afschaffen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 12:37

Kelloriejj schreef:
Ik heb ook goede ervaring met petrie. Het is maar hoe je er mee omgaat! Netjes in de vet en netjes uittrekken, dan is er niks aan de hand hoor

ik hou me laarzen dagelijks schoon en vet ze ook regelmatig in en langs de naatjes vet ik he juist niet veel in omdat dan het draad oplost maar maakt wel dagelijks me laarsen schoon met de petrie spreay en trek ze uit met een laarsenknecht en dan met die steunen erin en nog laten ze los.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 14:05

Ik heb me Petries al bijna 5 jaar, en ik maak ze alleen schoon als ik op wedstrijd ga. (wat niet heel vaak is) BVerder doe ik er werkelijk alles mee. Ik heb er totaal geen problemen mee. T enige wat ik heb, is me eigen schuld. Er zitten gaten aan de achterkant van me sporen. (lopen met sporen, geen goed idee!), Daardoor is dus t harde stuk onderaan kapot. En dat is helaas net het duurste gedeelte van de laars. Maar ik koop straks gewoon weer Petries. Dan de Anky. Die heeft een mooie hoge boog. En deze, daar loop ik nog wel een hele tijd op hoor!

Zoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 17:00

Ik wil graag bruine laarzen ik neem dan de derby's die vink onwijs mooi en zijn goeie kwaliteit.

desleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-05 19:58

ik heb geen ervaring met petrie en cavallo, maar ik hoor altijd dat cavallo niet goed bevalt, en eerlijk gezegd vind ik de petrieés(die voortaan echt iedereen heeft!) niet zo speciaal. ik heb zelf de derby elegance met hoge dressuurboog en vind ze super!

Ontario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 11:28

Krato schreef:
Taaclover schreef:
Ik

Bij mij precies het zelfde!

Zijn echt geweldige kwijllaarzen!!! Serieus, ben er nog steeds vreselijk blij mee! Mooi, fijn en goed, wat wil je nog meer