Nou waar zal ik beginnen, ik heb alle 3 in huis en ervaring met alle drie dus als je vragen hebt moet je het me maar laten weten.
Om te beginnen is een bosal geen aanrader. Ik ben zelf heel erg tevreden over de werking en de manier van rijden maar je moet wel weten waar je mee bezig bent. Ik heb 2jaar lang les gehad van iemand die altijd met bosal rijdt. Voor een schrikkerig, vlug, sloom (noujah noem maar op) is een bosal ideaal! Je geeft druk op de neus en alle paarden die ik ken reageren daar goed op.
Een Side pull heeft zoals de naam al zegt de teugels bevestigd aan de ZIJkanten. Niet zoals een bosal alleen aan de onderkant. Daarom word dit vaak gebruikt bij jonge paarden. Voor het sturen is dat makkelijker (zeker voor het paard om te begrijpen)
Een side pull geeft ook druk om te neus.
Mijn instructrice rijdt jonge paarden in met side pulle en vervolgens gaat ze over op bosal.
Dan hebben we nog een touwhalster. Hier rijd ik ook mee. Is gewoon leuk en lekker makkelijk. Echte verzameling vragen vind ik makkelijker met een bosal als met een touwhalster.
Voor vragen kun je me altijd Pm-en!
Groetjes!